dc.contributor.advisor | Dolista, Josef | |
dc.creator | Dvořáková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2018-11-02T08:59:53Z | |
dc.date.available | 2018-11-02T08:59:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/100045 | |
dc.description.abstract | Filozofické aspekty výchovy či zkoumání teorie výchovy je filozofickou, teoretickou disciplínou, která si klade za úkol cíle a smysl výchovy jak obecně, tak především pro konkrétního jednotlivce v souvislosti s jeho posláním ve společnosti. Je to disciplína blízká pedagogice a každý správný pedagog by měl znát a postřehnout správné filozofické aspekty výchovy, které infiltruje do své profese v praxi. Analýza současné doby a role člověka v ní nám s Baumanovými východisky umožní pochopit a reinterpretovat některé sociologické fenomény současnosti. Když spojíme aspekty sociologické, získá poslání člověka ve společnosti cíl a smysl jeho výchovy ucelený komplex, na jehož základě je dále možné se zaobírat jednotlivými možnostmi s jejich pro i proti. Pro boj s "nepřítelem" je nutné více se vnořit do mechanizmů a pochodů, doslova ohýbajících náš současný svět s jeho uspořádáním hodnot, pochopit je a vyvrátit, selektovat či nahradit hodnotami skutečně hodnotnými. Analýza a syntéza patří mezi základní a nejčastěji užívané vědecké metody, a proto i zde je k tématu přistupováno z analytického hlediska. Jedná se o dekompozici celku na dílčí, hlavní a vybrané části (výchovné cíle, výchova a víra, současná, moderní a pluralitní společnost), která se snaží nalézt a identifikovat jejich podstatné vlastnosti, stejně jako... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The text of this work is primarily based on the works of Wolfgang Brezinka, focusing on the philosophy of education and on many sociological works by Zygmunt Bauman, which are cited for better orientation in the philosophical-educational context of the chapter focusing on the philosophy of education used in the antiquity The aim was to present the reader with at least a brief awareness of the individual aspects of the philosophy of education as presented by Brezinka and to supplement it with the possible aspects that can be taken from Bauman, who primarily focuses on exploring the socio-cultural phenomena of the modern society. Gradually, the essential characteristics, features, and characteristics that accompanied the upbringing in antiquity are presented, just as the educational aims and beliefs in relation to the upbringing that is presented by Brezinka. Furthermore, there are discussed and examined the pitfalls of modernism and postmodernism in relation to personality, culture, society and philosophical-educational possibilities as pointed out by Bauman. The amount of works on the philosophy of education is insufficient and even here, of course, it has not been possible to cover all the philosophical aspects of education which are available to the authors dealing with the philosophy of education, yet... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Klíčová slova Filozofie výchovy | cs_CZ |
dc.subject | člověk | cs_CZ |
dc.subject | společnost | cs_CZ |
dc.subject | vychovatel | cs_CZ |
dc.subject | pedagog | cs_CZ |
dc.subject | filozof | cs_CZ |
dc.subject | sociolog | cs_CZ |
dc.subject | aspekt | cs_CZ |
dc.subject | analýza | cs_CZ |
dc.subject | moderní doba | cs_CZ |
dc.subject | postmoderní společnost | cs_CZ |
dc.subject | pluralita | cs_CZ |
dc.subject | víra | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | normativní | cs_CZ |
dc.subject | individualismus | cs_CZ |
dc.subject | štěstí | cs_CZ |
dc.subject | kvalita života | cs_CZ |
dc.subject | studie | cs_CZ |
dc.subject | hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | etika | cs_CZ |
dc.subject | morálka | cs_CZ |
dc.subject | The philosophy of education | en_US |
dc.subject | human | en_US |
dc.subject | society | en_US |
dc.subject | tutor | en_US |
dc.subject | pedagogue | en_US |
dc.subject | philosopher | en_US |
dc.subject | sociologist | en_US |
dc.subject | aspect | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | modern age | en_US |
dc.subject | postmodern society | en_US |
dc.subject | plurality | en_US |
dc.subject | denomination | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | normative | en_US |
dc.subject | individualism | en_US |
dc.subject | fortune | en_US |
dc.subject | quality of life | en_US |
dc.subject | studies | en_US |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | ethics | en_US |
dc.subject | morality | en_US |
dc.title | Filozofické aspekty výchovy v dialogu mezi Wolfgangem Brezinkou a Zygmuntem Baumanem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-06-27 | |
dc.description.department | HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 190262 | |
dc.title.translated | Philosophical aspects of education in dialogue between Wolfgang Brezinka and Zygmunt Bauman | en_US |
dc.contributor.referee | Zátka, Vlastimil | |
dc.identifier.aleph | 002193424 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pravoslavná teologie - Filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Orthodox Theology - Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pravoslavná teologie - Filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Orthodox Theology - Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Filozofické aspekty výchovy či zkoumání teorie výchovy je filozofickou, teoretickou disciplínou, která si klade za úkol cíle a smysl výchovy jak obecně, tak především pro konkrétního jednotlivce v souvislosti s jeho posláním ve společnosti. Je to disciplína blízká pedagogice a každý správný pedagog by měl znát a postřehnout správné filozofické aspekty výchovy, které infiltruje do své profese v praxi. Analýza současné doby a role člověka v ní nám s Baumanovými východisky umožní pochopit a reinterpretovat některé sociologické fenomény současnosti. Když spojíme aspekty sociologické, získá poslání člověka ve společnosti cíl a smysl jeho výchovy ucelený komplex, na jehož základě je dále možné se zaobírat jednotlivými možnostmi s jejich pro i proti. Pro boj s "nepřítelem" je nutné více se vnořit do mechanizmů a pochodů, doslova ohýbajících náš současný svět s jeho uspořádáním hodnot, pochopit je a vyvrátit, selektovat či nahradit hodnotami skutečně hodnotnými. Analýza a syntéza patří mezi základní a nejčastěji užívané vědecké metody, a proto i zde je k tématu přistupováno z analytického hlediska. Jedná se o dekompozici celku na dílčí, hlavní a vybrané části (výchovné cíle, výchova a víra, současná, moderní a pluralitní společnost), která se snaží nalézt a identifikovat jejich podstatné vlastnosti, stejně jako... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The text of this work is primarily based on the works of Wolfgang Brezinka, focusing on the philosophy of education and on many sociological works by Zygmunt Bauman, which are cited for better orientation in the philosophical-educational context of the chapter focusing on the philosophy of education used in the antiquity The aim was to present the reader with at least a brief awareness of the individual aspects of the philosophy of education as presented by Brezinka and to supplement it with the possible aspects that can be taken from Bauman, who primarily focuses on exploring the socio-cultural phenomena of the modern society. Gradually, the essential characteristics, features, and characteristics that accompanied the upbringing in antiquity are presented, just as the educational aims and beliefs in relation to the upbringing that is presented by Brezinka. Furthermore, there are discussed and examined the pitfalls of modernism and postmodernism in relation to personality, culture, society and philosophical-educational possibilities as pointed out by Bauman. The amount of works on the philosophy of education is insufficient and even here, of course, it has not been possible to cover all the philosophical aspects of education which are available to the authors dealing with the philosophy of education, yet... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra filozofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
dc.identifier.lisID | 990021934240106986 | |