Zobrazit minimální záznam

Nejasná hranice mezi skutečností a fikcí: australská historie a identita v pojetí Petera Careyho
dc.contributor.advisorNováková, Soňa
dc.creatorCíslerová, Magdalena
dc.date.accessioned2018-07-18T10:06:02Z
dc.date.available2018-07-18T10:06:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100090
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou vyobrazení australské historie v románech Petera Careyho Illywhacker (1985), Oscar and Lucinda (1988), True History of the Kelly Gang (2000) a My Life as a Fake (2003), s p ihlédnutím k jeho cestopisnému memoáru 30 Days in Sydney (2001). Carey nahlíží australskou historii kriticky a p edkládá tená i hravý p epis "oficiálních verzí", kde dává prostor dosud opomíjeným hlas m. Nabízí tak alternativní pojetí nejen australské historie, ale i vzniklé národní identity. V p edkládané práci je Carey nejprve zasazen do kontextu tradice historického románu, poté jsou jeho p episy historie zkoumány z perspektivy postkolonialismu, postmodernismu a transnacionalismu. Z pohledu postkolonialismu slouží Careyho romány jako nástroj, který bývalé kolonii umož uje upevnit svou nezávislost na metropolitním centru a vymanit se z jeho kontroly nad diskurzem. Postmodernismus, se svou relativizací zavedených pojm a nejasnými hranicemi mezi pravdou a fikcí, poskytuje Careymu vypráv cí postupy, jako jsou nespolehliví vyprav i, historiografická metafikce i užití n kolika perspektiv. Ty jsou zkoumány s ohledem na to, jak jich Carey užívá k upozor ování na nespolehlivost historických pramen , potažmo významu a skute nosti jako takových, aby tak dal podn t ke kritickému p ístupu k historii a...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is concerned with the analysis of Peter Carey's portrayal of Australian history in his novels Illywhacker (1985), Oscar and Lucinda (1988), True History of the Kelly Gang (2000), and My Life as a Fake (2003), while also taking into consideration the travel memoir 30 Days in Sydney (2001). Carey approaches Australia's past critically and offers a playful rewriting of the "official accounts", striving to give voice to the marginalised, thus offering alternative versions not only of Australian history, the resulting national identity. This thesis first locates Carey within the historical novel tradition, and considers his rewritings from the perspective of postcolonialism, postmodernism and transnationalism. From the point of view of postcolonialism, Carey's novels serve as a tool of asserting the former colony's independence from the power of the metropolitan Centre over discourse. Postmodernism and its relativisation of established concepts and the blurring of boundaries provide Carey with narrative strategies such as unreliable narrators, historiographic metafiction, and multiple perspectives, which are examined in terms of how Carey employs them to call attention to the unreliability of historical sources, and by extension meaning and reality itself, to inspire a critical approach to...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAustralian literature|Peter Carey|history|historiographic metafiction|postcolonialism|postmodernismen_US
dc.subjectaustralská literatura|Peter Carey|historie|historiografická metafikce|postkolonialismus|postmodernismuscs_CZ
dc.titleBlurring the Lines between Reality and Fiction: Peter Carey's Engagement with Australian History and Identityen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-14
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId181300
dc.title.translatedNejasná hranice mezi skutečností a fikcí: australská historie a identita v pojetí Petera Careyhocs_CZ
dc.contributor.refereeKolinská, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguistics - Anglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk - Anglofonní literatury a kulturycs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk - Anglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguistics - Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá analýzou vyobrazení australské historie v románech Petera Careyho Illywhacker (1985), Oscar and Lucinda (1988), True History of the Kelly Gang (2000) a My Life as a Fake (2003), s p ihlédnutím k jeho cestopisnému memoáru 30 Days in Sydney (2001). Carey nahlíží australskou historii kriticky a p edkládá tená i hravý p epis "oficiálních verzí", kde dává prostor dosud opomíjeným hlas m. Nabízí tak alternativní pojetí nejen australské historie, ale i vzniklé národní identity. V p edkládané práci je Carey nejprve zasazen do kontextu tradice historického románu, poté jsou jeho p episy historie zkoumány z perspektivy postkolonialismu, postmodernismu a transnacionalismu. Z pohledu postkolonialismu slouží Careyho romány jako nástroj, který bývalé kolonii umož uje upevnit svou nezávislost na metropolitním centru a vymanit se z jeho kontroly nad diskurzem. Postmodernismus, se svou relativizací zavedených pojm a nejasnými hranicemi mezi pravdou a fikcí, poskytuje Careymu vypráv cí postupy, jako jsou nespolehliví vyprav i, historiografická metafikce i užití n kolika perspektiv. Ty jsou zkoumány s ohledem na to, jak jich Carey užívá k upozor ování na nespolehlivost historických pramen , potažmo významu a skute nosti jako takových, aby tak dal podn t ke kritickému p ístupu k historii a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is concerned with the analysis of Peter Carey's portrayal of Australian history in his novels Illywhacker (1985), Oscar and Lucinda (1988), True History of the Kelly Gang (2000), and My Life as a Fake (2003), while also taking into consideration the travel memoir 30 Days in Sydney (2001). Carey approaches Australia's past critically and offers a playful rewriting of the "official accounts", striving to give voice to the marginalised, thus offering alternative versions not only of Australian history, the resulting national identity. This thesis first locates Carey within the historical novel tradition, and considers his rewritings from the perspective of postcolonialism, postmodernism and transnationalism. From the point of view of postcolonialism, Carey's novels serve as a tool of asserting the former colony's independence from the power of the metropolitan Centre over discourse. Postmodernism and its relativisation of established concepts and the blurring of boundaries provide Carey with narrative strategies such as unreliable narrators, historiographic metafiction, and multiple perspectives, which are examined in terms of how Carey employs them to call attention to the unreliability of historical sources, and by extension meaning and reality itself, to inspire a critical approach to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV