Zobrazit minimální záznam

Class Teacher's Role in Student's Adaptation at Secondary School
dc.contributor.advisorVincejová, Eva
dc.creatorVöglerová, Monika
dc.date.accessioned2018-07-20T09:48:26Z
dc.date.available2018-07-20T09:48:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/100206
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pedagogickým a výchovným působením třídního učitele na střední škole v procesu adaptace nových žáků. Třídní učitel na střední škole hraje důležitou roli v životě žáků příchozích ze základní školy. Přímo se podílí na tvorbě příznivého klimatu v nově vznikajícím třídním kolektivu i podnětném pracovním prostředí od začátku školního roku. Třídní učitel ovlivňuje, zda žáci chodí do jiného školského zařízení rádi, jaký vztah získají ke svým spolužákům, jak vnímají školu, jak prožívají dobu osamostatňování, dospívání i přípravu na budoucí povolání. Třídní učitel je v jedné osobě zaměstnanec, pedagog i vychovatel s řadou povinností vyplývajících z pracovní pozice, je pro své svěřené žáky osoba, která je nejblíže k řešení každodenních školních i životních radostí i starostí v době adaptace. Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci autorky, která se obsahově zabývala zajištěním a vlastní realizací informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na střední odborné učiliště. Cílem diplomové práce je teoreticky vymezit a analyzovat práci třídního učitele v souvislosti s adaptací žáků do vybrané střední školy. Teoretická část se zabývá osobností třídního učitele, popisem činností v kontextu s profesním zařazením, kompetencemi směrem k adaptaci žáků v období adolescence....cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the pedagogical and educational influence of a form teacher at secondary school in the process of adaptation of new students. A form teacher at secondary school plays an important role in the lives of students coming from an elementary school. He is directly involved in creating favourable climate in the newly forming class and in a challenging working environment since the beginning of the school year. The form teacher influences whether students like going to another school facility, what kind of relationship they enjoy with their classmates, how they perceive school and how they go through a period of self-reliance, adolescence, and preparation for their future profession. The form teacher is an employee, pedagogue and educator rolled into one with a number of duties arising from the job position; the person who is the closest to his students in resolving everyday school and life pleasures and worries at the time of adaptation. This diploma thesis follows in the author's bachelor thesis which factually dealt with arranging and realization of briefing by a form teacher before entering students a secondary vocational school. The thesis aims to theoretically define and analyse the work of a form teacher in connection with the adaptation of students into a selected...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectTeacher|class teacher|pupil|school|adaptation|socialization|cooperation|class|professionen_US
dc.subjectUčitel|třídní učitel|žák|škola|adaptace|socializace|spolupráce|školní třída|povolánícs_CZ
dc.titleTřídní učitel a jeho role při adaptaci žáka na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId168374
dc.title.translatedClass Teacher's Role in Student's Adaptation at Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pedagogickým a výchovným působením třídního učitele na střední škole v procesu adaptace nových žáků. Třídní učitel na střední škole hraje důležitou roli v životě žáků příchozích ze základní školy. Přímo se podílí na tvorbě příznivého klimatu v nově vznikajícím třídním kolektivu i podnětném pracovním prostředí od začátku školního roku. Třídní učitel ovlivňuje, zda žáci chodí do jiného školského zařízení rádi, jaký vztah získají ke svým spolužákům, jak vnímají školu, jak prožívají dobu osamostatňování, dospívání i přípravu na budoucí povolání. Třídní učitel je v jedné osobě zaměstnanec, pedagog i vychovatel s řadou povinností vyplývajících z pracovní pozice, je pro své svěřené žáky osoba, která je nejblíže k řešení každodenních školních i životních radostí i starostí v době adaptace. Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci autorky, která se obsahově zabývala zajištěním a vlastní realizací informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na střední odborné učiliště. Cílem diplomové práce je teoreticky vymezit a analyzovat práci třídního učitele v souvislosti s adaptací žáků do vybrané střední školy. Teoretická část se zabývá osobností třídního učitele, popisem činností v kontextu s profesním zařazením, kompetencemi směrem k adaptaci žáků v období adolescence....cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the pedagogical and educational influence of a form teacher at secondary school in the process of adaptation of new students. A form teacher at secondary school plays an important role in the lives of students coming from an elementary school. He is directly involved in creating favourable climate in the newly forming class and in a challenging working environment since the beginning of the school year. The form teacher influences whether students like going to another school facility, what kind of relationship they enjoy with their classmates, how they perceive school and how they go through a period of self-reliance, adolescence, and preparation for their future profession. The form teacher is an employee, pedagogue and educator rolled into one with a number of duties arising from the job position; the person who is the closest to his students in resolving everyday school and life pleasures and worries at the time of adaptation. This diploma thesis follows in the author's bachelor thesis which factually dealt with arranging and realization of briefing by a form teacher before entering students a secondary vocational school. The thesis aims to theoretically define and analyse the work of a form teacher in connection with the adaptation of students into a selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV