Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Support of health in the curriculum of the Nursing College and Secondary Nursing School in Prague 1
rigorózní práce (UZNÁNO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/100892/thumbnail.png?sequence=5&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100892Identifikátory
SIS: 191237
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
Školní vzdělávací programy, pedagogické dokumenty, výchova ke zdraví, minimální preventivní program, zdravotnické obory, školní metodik prevence, Vyšší odborná škola zdravotnická, Střední zdravotnická školaKlíčová slova (anglicky)
School educational program, pedagogical documents, health education, minimal preventive program, medical specializations, school prevention methodologist, Special Medical High School, Medical High SchoolDiplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
The topic of the following thesis is the health promotion included in curriculum of Special Medical High School and Medical High School in Prague 1. The aim of a qualitative research is to find out how the school adopted the possibility of health promotion in its curriculum and other educational documents, what is the life style of the teachers and their particular experience in health promotion during their classes. Three different data collecting techniques were used when doing the research: semi- structured interviews with selected teachers; class observation; analysis of relevant pedagogical documents. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the history and presence of the schools selected, pedagogical documents and also with chosen pedagogical staff. Further it informs about specific school health support projects. The practical part contains final results of qualitative research which shows that the topic of health support is included in many areas of chosen documents. Its following realization depends not only on financial possibilities and capacity of the school but mainly on particular teachers and their responsible approach to this issue within their lessons and lifestyle. In conclusion this school can be considered as a good example...