Tiché čtení s porozuměním u žáků 5. ročníků
Silent reading comprehension among pupils at the fifth grade of basic schools
rigorózní práce (UZNÁNO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/100894/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/100894Identifikátory
SIS: 202217
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
3. 4. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
Čtení, rozvoj čtení, čtenářské dovednosti, tiché čtení, porozumění čtenémuKlíčová slova (anglicky)
Reading, reading development, literacy skill, silent reading, reading comprehensionPředkládaná diplomová práce se zabývá zmapováním modu tichého čtení s porozuměním u žáků pátých ročníků. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - na část teoretickou a empirickou. V teoretické části se práce zabývá teorií tichého čtení, porozumění čtenému a je zde popsán kontext naslouchání versus tiché čtení. Pozornost je především věnovaná přístupům ke čtení, diagnostice čtení a předpokladům, které se do čtení promítají. V empirické části se práce pohybuje ve dvou rovinách stanovených cílů - cíl primární a sekundární. Za primární cíl si klade diplomová práce úpravu testu tichého čtení Jedeme na výlet. V rámci tohoto cíle budeme zjišťovat diskriminační a vypovídající hodnotu testu v 5. ročnících. Práce se zabývá položkovou analýzou jednotlivých otázek testu. Je zde popsána dynamika vývoje z hlediska posunu žáků na začátku a na konci školního roku. V rámci sekundárního cíle práce jsou výsledky testu zpracovány statisticky kvantitativní metodologií a jsou následně diskutovány z hlediska vlivu vzoru psaní (vázané a nevázané písmo - Comenia Script) a z hlediska pohlaví. Dílčím cílem je zhodnocení rozdílů mezi původní a novou verzí testu. Sběr dat probíhal skupinovou administrací. Spolupráce na výzkumu byla navázána s osmi základními školami a výzkumné studie se zúčastnilo 127 žáků pátých ročníků. V...
My thesis is about mapping of silent reading mode with understanding among students at five grade of basic school. The thesis is divided into two parts - the theoretical part and empiric part. In the theoretical part the thesis is focused on the theory of silent reading, comprehension of what we read and you can find the description of context of listening versus the silent reading there. The attention is focused on approaches to reading, the diagnostic of reading and the preconditions which are projected into reading. The empiric part is based on two levels of settled aims - the primary aim and the secondary aim. The adaptation of the test of the silent reading, We are going on a trip, is the primary aim. In terms of this aim we will investigate discriminatory and reflective value of the test at the fifth classes. The thesis is engaging in itemized analysis of individual questions of test. You can read there about dynamics of the development from the side of student's progress at the start and end of the school year. In terms of secondary aim the results were processed by quantitative methodology and it is discussed from the view of the pattern of reading (usual writing and Comenia Script) and from the view of gender. The evaluation of differences between the original version and new one of the...