Zobrazit minimální záznam

Deployments of World War I History in the Medium of Video Games
dc.contributor.advisorMatějka, Ondřej
dc.creatorŠindelář, Jakub
dc.date.accessioned2020-08-17T12:59:09Z
dc.date.available2020-08-17T12:59:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101331
dc.description.abstractPráce je komparativní případovou studií, která aplikuje typologii využití historie S. A. Metzgera a R. J. Paxtona na počítačových hrách Battlefield 1 a Valiant Hearts s tematikou první světové války. Cílem práce je hry navzájem porovnat a vyhodnotit užitečnost a současně i omezení aplikované typologie jako analytického nástroje. Jako metodologické východisko práce slouží analytický rámec A. Chapmana pro formální analýzu historických počítačových her. Vedle samotných "textů" zkoumaných her byla jako doplňující pramen využita Let's Play videa, která umožnila prohloubení analýzy v některých částech a nastínění recepce historických reprezentací a narativů. Ze závěrů vyplývá, že obě hry prezentují rozmanitý a kritický pohled na historii první světové války a dávají prostor i marginalizovaným skupinám. Hra Valiant Hearts se oproti hře Battlefield 1 vyznačuje silně protiválečným vyzněním a vypráví příběh z transnacionální perspektivy s důrazem na téma francouzsko-německého usmíření. Hra Battlefield 1 oslavuje hrdinské boje vojáků jednotlivých národů a naprosto se vyhýbá zobrazení civilistů a dopadů války na jejich životy. První světová válka je v této hře přibližována druhé světové válce a je v ní dominantní anglo- americká perspektiva. Typologie Metzgera a Paxtona se ukázala být užitečnou pro rozpoznání...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is a comparative case study, that applies the typology of deployments of history of S. A. Metzger and R. J. Paxton on the World War I video games Battlefield 1 and Valiant Hearts. The objective of the thesis is to compare the studied games and to evaluate the usefulness and limitations of the applied typology as an analytical tool. A. Chapman's analytical framework for the formal analysis of historical video games is used as a methodological guideline. The "texts" of the video games serve as the main data source, complemented by the use of Let's Play videos, that allow a deeper level of analysis in certain areas and offer a glimpse of how historical representations and narratives are being consumed. Results show that both games present a rich and critical view of the World War I history and that they offer space for representation of marginalized groups. The game Valiant Hearts, unlike the game Battlefield 1, has a strong anti-war message and tells its story from a transnational perspective, emphasizing the Franco-German reconciliation. The game Battlefield 1 celebrates the combat heroism of the soldiers of individual nations and avoids completely the portrayal of civilians and the impact of the war on their lives. The World War I in this game is likened to the Second World War and it...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectWorld War Ien_US
dc.subjectvideo games and historyen_US
dc.subjectcomputer games and historyen_US
dc.subjectdeployments of historyen_US
dc.subjecthistory and mass mediaen_US
dc.subjecthistory in popular cultureen_US
dc.subjectBattlefield 1en_US
dc.subjectValiant Heartsen_US
dc.subjectPrvní světová válkacs_CZ
dc.subjectpočítačové hry a historiecs_CZ
dc.subjectvyužití historiecs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjecthistorie a masová médiacs_CZ
dc.subjecthistorie v pop kultuřecs_CZ
dc.subjectBattlefield 1cs_CZ
dc.subjectValiant Heartscs_CZ
dc.titleVyužití historie první světové války v médiu počítačových hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-18
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId201923
dc.title.translatedDeployments of World War I History in the Medium of Video Gamesen_US
dc.contributor.refereeKasáková, Zuzana
dc.identifier.aleph002200934
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je komparativní případovou studií, která aplikuje typologii využití historie S. A. Metzgera a R. J. Paxtona na počítačových hrách Battlefield 1 a Valiant Hearts s tematikou první světové války. Cílem práce je hry navzájem porovnat a vyhodnotit užitečnost a současně i omezení aplikované typologie jako analytického nástroje. Jako metodologické východisko práce slouží analytický rámec A. Chapmana pro formální analýzu historických počítačových her. Vedle samotných "textů" zkoumaných her byla jako doplňující pramen využita Let's Play videa, která umožnila prohloubení analýzy v některých částech a nastínění recepce historických reprezentací a narativů. Ze závěrů vyplývá, že obě hry prezentují rozmanitý a kritický pohled na historii první světové války a dávají prostor i marginalizovaným skupinám. Hra Valiant Hearts se oproti hře Battlefield 1 vyznačuje silně protiválečným vyzněním a vypráví příběh z transnacionální perspektivy s důrazem na téma francouzsko-německého usmíření. Hra Battlefield 1 oslavuje hrdinské boje vojáků jednotlivých národů a naprosto se vyhýbá zobrazení civilistů a dopadů války na jejich životy. První světová válka je v této hře přibližována druhé světové válce a je v ní dominantní anglo- americká perspektiva. Typologie Metzgera a Paxtona se ukázala být užitečnou pro rozpoznání...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is a comparative case study, that applies the typology of deployments of history of S. A. Metzger and R. J. Paxton on the World War I video games Battlefield 1 and Valiant Hearts. The objective of the thesis is to compare the studied games and to evaluate the usefulness and limitations of the applied typology as an analytical tool. A. Chapman's analytical framework for the formal analysis of historical video games is used as a methodological guideline. The "texts" of the video games serve as the main data source, complemented by the use of Let's Play videos, that allow a deeper level of analysis in certain areas and offer a glimpse of how historical representations and narratives are being consumed. Results show that both games present a rich and critical view of the World War I history and that they offer space for representation of marginalized groups. The game Valiant Hearts, unlike the game Battlefield 1, has a strong anti-war message and tells its story from a transnational perspective, emphasizing the Franco-German reconciliation. The game Battlefield 1 celebrates the combat heroism of the soldiers of individual nations and avoids completely the portrayal of civilians and the impact of the war on their lives. The World War I in this game is likened to the Second World War and it...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022009340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV