Zobrazit minimální záznam

Changes in posturography in pediatric patients with cerebral palsy after therapy by active videogame Nintendo Wii and Vojta reflex locomotion
dc.contributor.advisorMedunová, Kateřina
dc.creatorKmínková, Helena
dc.date.accessioned2018-10-04T12:45:46Z
dc.date.available2018-10-04T12:45:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101902
dc.description.abstractAim: The aim of this study was to determine the impact of therapy by active videogame Nintendo Wii and by Vojta reflex locomotion on a static and dynamic postural control at a group of children with mild cerebral palsy. Methodology: 14 children (from 6 to 18 years old) were randomly divided into two groups. Both groups received both therapies (active videogame therapy and Vojta reflex locomotion) with a 6 months gap, but in an opposite order. Posturographic measures were obtained before the start of the therapy, after therapy and 8 weeks after the end of the therapy. Results: After both therapies, there was a significant increase in the COP sway velocity in the mCTSIB subtest on a firm surface with closed eyes and the COP sway velocity in the mCTSIB subtest was reduced on a foam surface with closed eyes. Further, after both therapies, there was a significant reduction in the time required to perform the turnabout in SQT test. Other tests (LOS, RWS, WA, TW) and subtests did not change significantly. There was not a significant difference between therapies, but in the post- therapy tests, VRL had a greater tendency to maintain its effect 8 weeks after therapy. Conclusion: Both therapies, Vojta reflex locomotion and active videogame Nintendo Wii, have an influence on a postural control of children...en_US
dc.description.abstractdětí ve věku 6 lehkou formou dětské mozkové obrny Čtrnáct dětí ve věku 6 18 let bylo náhodně rozděleno dvě skupiny. Obě půlročním odstupem terapii Vojtovou reflexní lokomocí aktivní videohrou, ovšem opačném pořadí. Před začátkem terapie, ihned skončení odstupem 8 týdnů skončení terapie proběhlo posturografické měření přístroji Balance Master. obou terapiích došlo signifikantnímu zvýšení rychlosti výchylek COP podložce při zavřených očích ke snížení rychl měkké podložce při zavřených očích. došlo nížení času potřebného provedení otočky v subtestech nedošlo signifikantním změnám. patrné ale bylo, že dlouhodobý efekt terapie (8 týdnů) byl převážně Závěr: dětí s větší tendenci udržet si efekt i skončení Klíčová slova: dětská mozková obrna, Vojtovcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectcerebral palsyen_US
dc.subjectVojta reflex locomotionen_US
dc.subjectNintendo Wiien_US
dc.subjectpostural controlen_US
dc.subjectBalance Masteren_US
dc.subjectdětská mozková obrnacs_CZ
dc.subjectVojtova reflexní lokomocecs_CZ
dc.subjectNintendo Wiics_CZ
dc.subjectposturální kontrolacs_CZ
dc.subjectBalance Mastercs_CZ
dc.titleZměny v posturografii u dětských pacientů s DMO po terapii aktivní videohrou Nintendo Wii a Vojtovou reflexní lokomocícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-13
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200823
dc.title.translatedChanges in posturography in pediatric patients with cerebral palsy after therapy by active videogame Nintendo Wii and Vojta reflex locomotionen_US
dc.contributor.refereeDyrhonová, Olga
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csdětí ve věku 6 lehkou formou dětské mozkové obrny Čtrnáct dětí ve věku 6 18 let bylo náhodně rozděleno dvě skupiny. Obě půlročním odstupem terapii Vojtovou reflexní lokomocí aktivní videohrou, ovšem opačném pořadí. Před začátkem terapie, ihned skončení odstupem 8 týdnů skončení terapie proběhlo posturografické měření přístroji Balance Master. obou terapiích došlo signifikantnímu zvýšení rychlosti výchylek COP podložce při zavřených očích ke snížení rychl měkké podložce při zavřených očích. došlo nížení času potřebného provedení otočky v subtestech nedošlo signifikantním změnám. patrné ale bylo, že dlouhodobý efekt terapie (8 týdnů) byl převážně Závěr: dětí s větší tendenci udržet si efekt i skončení Klíčová slova: dětská mozková obrna, Vojtovcs_CZ
uk.abstract.enAim: The aim of this study was to determine the impact of therapy by active videogame Nintendo Wii and by Vojta reflex locomotion on a static and dynamic postural control at a group of children with mild cerebral palsy. Methodology: 14 children (from 6 to 18 years old) were randomly divided into two groups. Both groups received both therapies (active videogame therapy and Vojta reflex locomotion) with a 6 months gap, but in an opposite order. Posturographic measures were obtained before the start of the therapy, after therapy and 8 weeks after the end of the therapy. Results: After both therapies, there was a significant increase in the COP sway velocity in the mCTSIB subtest on a firm surface with closed eyes and the COP sway velocity in the mCTSIB subtest was reduced on a foam surface with closed eyes. Further, after both therapies, there was a significant reduction in the time required to perform the turnabout in SQT test. Other tests (LOS, RWS, WA, TW) and subtests did not change significantly. There was not a significant difference between therapies, but in the post- therapy tests, VRL had a greater tendency to maintain its effect 8 weeks after therapy. Conclusion: Both therapies, Vojta reflex locomotion and active videogame Nintendo Wii, have an influence on a postural control of children...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV