Zobrazit minimální záznam

Current practice and perspectives of the surrogate institutional care for the children and adolescents with behavioural disorders in the Czech Republic
dc.contributor.advisorPoláčková, Věra
dc.creatorLebdušková, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-03T12:59:25Z
dc.date.available2017-04-03T12:59:25Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10213
dc.description.abstractPráce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.cs_CZ
dc.description.abstractThe theses provide a unique view on the phenomenon of institutional care for children and adolescents with behavioural disorders in the Czech Republic. The aim of the theses was to reflect changes in the procedure of surrogate institutional care during last years and to suggest a perspective for the future development of these changes, including potential solutions to mediate emergent problems. The theoretical part of the theses describes historical roots, influences and traditions that stimulated recent development of the surrogate institutional care for children and adolescents with behavioural disorders. Furthermore, there is detailed analysis of legislation and changes that have been incorporated after 2002 as well as of the status of the surrogate institutional care in the system of complex care for problematic children. There is also evaluation of potential risks of institutional care, forms of educative care and social profiles of children that are placed in surrogate-care institutions. The research chapter of the theses includes qualitative analysis of daily regime in surrogate-care institutions, analyses internal social relationships and latent value algorithms of social workers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSoučasný stav a perspektivy ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27759
dc.title.translatedCurrent practice and perspectives of the surrogate institutional care for the children and adolescents with behavioural disorders in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeVítečková, Michaela
dc.identifier.aleph001011536
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.cs_CZ
uk.abstract.enThe theses provide a unique view on the phenomenon of institutional care for children and adolescents with behavioural disorders in the Czech Republic. The aim of the theses was to reflect changes in the procedure of surrogate institutional care during last years and to suggest a perspective for the future development of these changes, including potential solutions to mediate emergent problems. The theoretical part of the theses describes historical roots, influences and traditions that stimulated recent development of the surrogate institutional care for children and adolescents with behavioural disorders. Furthermore, there is detailed analysis of legislation and changes that have been incorporated after 2002 as well as of the status of the surrogate institutional care in the system of complex care for problematic children. There is also evaluation of potential risks of institutional care, forms of educative care and social profiles of children that are placed in surrogate-care institutions. The research chapter of the theses includes qualitative analysis of daily regime in surrogate-care institutions, analyses internal social relationships and latent value algorithms of social workers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010115360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV