dc.contributor.advisor | Fišerová, Michaela | |
dc.creator | Schambergerová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T10:39:47Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T10:39:47Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/102575 | |
dc.description.abstract | Práce nazvaná Móda v rozepři předkládá požadavky kritiků módy a ukazuje, že jsou v rozepři s její definici, tak jak ji v kontextu postmoderní situace definuje J. - F. Lyotard. Obhajuje tvrzení, že diskurz zastřešující požadavky kritiků módy je nesouměřitelný s diskurzem, v rámci kterého je móda definována. Ukazuje, že zde vyvstává logický paradox s ohledem na podstatu módy, kterou je pomíjivost či rychlá proměna (a to minimálně tak rychlá jako je změna ve společnosti) a na vznášený požadavek po zpomalení, stabilitě a další kritiky, které jsou na proměnu jejího tempa navázány. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The work called Fashion as a Differend presents the demands of critics of fashion and shows that they are in decomposition with its definition as defined by J. - F. Lyotard in the context of a postmodern condition. It argues that discourse overriding the demands of fashion critics is asymetrical with discourse within which fashion is defined. It turns out that there is a logical paradox with regard to the essence of fashion, which is transience or rapid change (at least as fast a change in society) and the floating demand for slowing down, stability and other criticisms that are linked to its transformation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | fashion | en_US |
dc.subject | clothing | en_US |
dc.subject | style | en_US |
dc.subject | antifashion | en_US |
dc.subject | non-fashion | en_US |
dc.subject | consumption | en_US |
dc.subject | sustainability | en_US |
dc.subject | language games | en_US |
dc.subject | differend | en_US |
dc.subject | slow fashion | en_US |
dc.subject | fast fashion | en_US |
dc.subject | postmodernism | en_US |
dc.subject | postmodern condition | en_US |
dc.subject | logical paradox | en_US |
dc.subject | móda | cs_CZ |
dc.subject | oděv | cs_CZ |
dc.subject | styl | cs_CZ |
dc.subject | antimóda | cs_CZ |
dc.subject | ne-móda | cs_CZ |
dc.subject | konzum | cs_CZ |
dc.subject | udržitelnost | cs_CZ |
dc.subject | rozepře | cs_CZ |
dc.subject | řečové hry | cs_CZ |
dc.subject | pomalá móda | cs_CZ |
dc.subject | rychlá móda | cs_CZ |
dc.subject | diskurz | cs_CZ |
dc.subject | postmoderna | cs_CZ |
dc.subject | postmoderní situace | cs_CZ |
dc.subject | legitimizace | cs_CZ |
dc.subject | logický paradox | cs_CZ |
dc.title | Móda v rozepři | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-20 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 160464 | |
dc.title.translated | Fashion as a Differend | en_US |
dc.contributor.referee | Charvát, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002204381 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce nazvaná Móda v rozepři předkládá požadavky kritiků módy a ukazuje, že jsou v rozepři s její definici, tak jak ji v kontextu postmoderní situace definuje J. - F. Lyotard. Obhajuje tvrzení, že diskurz zastřešující požadavky kritiků módy je nesouměřitelný s diskurzem, v rámci kterého je móda definována. Ukazuje, že zde vyvstává logický paradox s ohledem na podstatu módy, kterou je pomíjivost či rychlá proměna (a to minimálně tak rychlá jako je změna ve společnosti) a na vznášený požadavek po zpomalení, stabilitě a další kritiky, které jsou na proměnu jejího tempa navázány. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The work called Fashion as a Differend presents the demands of critics of fashion and shows that they are in decomposition with its definition as defined by J. - F. Lyotard in the context of a postmodern condition. It argues that discourse overriding the demands of fashion critics is asymetrical with discourse within which fashion is defined. It turns out that there is a logical paradox with regard to the essence of fashion, which is transience or rapid change (at least as fast a change in society) and the floating demand for slowing down, stability and other criticisms that are linked to its transformation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022043810106986 | |