Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrome in the teacher's profession
dc.contributor.advisorVincejová, Eva
dc.creatorSkorková, Gabriela
dc.date.accessioned2018-11-02T11:34:29Z
dc.date.available2018-11-02T11:34:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103481
dc.description.abstractThe author of the bachelor thesis deals with the issue of burnout syndrome in the context of the teaching profession, which defines in its work on the basis of professional literature and describes its specifics, individual development phases in the teacher's profession, pedagogical activity and psychological stress in the work process together with its factors. The bachelor thesis is divided into theoretical part and practical part. In the theoretical part, the author summarizes the issue of the teaching profession from the point of view of pedeutology and deals with the workload of the teacher and specifics in the individual developmental professional phases, the profession, the psychological burden of the teacher and consequently also the burnout syndrome itself, its definitions, features, phases and preventive measures. In the practical part is evaluated empirical research, which will be carried out in the form of a questionnaire. Quantitative research is complemented by individual interviews. The aim of this bachelor thesis is to examine the psychological workload in the teacher's profession and the risks that lead to burnout syndrome in this profession and to suggest how this negative phenomenon can be. In conclusion, the author summarizes theoretical knowledge and empirical findings and...en_US
dc.description.abstractAutorka bakalářské práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v kontextu učitelské profese, jíž ve své práci definuje na základě odborné literatury a popisuje její určitá specifika, jednotlivé vývojové fáze v profesi učitele, dále pedagogickou činnost a psychickou zátěž v pracovním procesu spolu s jejími faktory. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části autorka shrnuje problematiku učitelské profese z pohledu pedeutologie a zabývá se pracovní zátěží učitele a specifiky v jednotlivých vývojových profesních fázích, výkonem profese, psychickou zátěží učitele a následně i samotným syndromem vyhoření, jeho definicí, znaky, jednotlivými fázemi a preventivním opatřením. V praktické části je vyhodnocen empirický výzkum, který bude proběhl formou dotazníkového šetření. Kvantitativní výzkum je doplněn o individuální rozhovory. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat psychickou pracovní zátěž v profesi učitele a dále rizika, která vedou ke vzniku syndromu vyhoření v tomto povolání a navrhnout jak lze tomuto negativnímu jevu předejít. V závěru autorka shrnuje teoretické poznatky a empirická zjištění a navrhuje doporučení pro prevenci syndromu vyhoření v učitelské profesi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpracovní zátěž|psychohygiena|stres|syndrom vyhoření|učitelská profesecs_CZ
dc.subjectburnout syndrome|psychohygiene|stress|teaching profession|workloaden_US
dc.titleSyndrom vyhoření v profesi učitelecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191402
dc.title.translatedBurnout syndrome in the teacher's professionen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutorka bakalářské práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření v kontextu učitelské profese, jíž ve své práci definuje na základě odborné literatury a popisuje její určitá specifika, jednotlivé vývojové fáze v profesi učitele, dále pedagogickou činnost a psychickou zátěž v pracovním procesu spolu s jejími faktory. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části autorka shrnuje problematiku učitelské profese z pohledu pedeutologie a zabývá se pracovní zátěží učitele a specifiky v jednotlivých vývojových profesních fázích, výkonem profese, psychickou zátěží učitele a následně i samotným syndromem vyhoření, jeho definicí, znaky, jednotlivými fázemi a preventivním opatřením. V praktické části je vyhodnocen empirický výzkum, který bude proběhl formou dotazníkového šetření. Kvantitativní výzkum je doplněn o individuální rozhovory. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat psychickou pracovní zátěž v profesi učitele a dále rizika, která vedou ke vzniku syndromu vyhoření v tomto povolání a navrhnout jak lze tomuto negativnímu jevu předejít. V závěru autorka shrnuje teoretické poznatky a empirická zjištění a navrhuje doporučení pro prevenci syndromu vyhoření v učitelské profesi.cs_CZ
uk.abstract.enThe author of the bachelor thesis deals with the issue of burnout syndrome in the context of the teaching profession, which defines in its work on the basis of professional literature and describes its specifics, individual development phases in the teacher's profession, pedagogical activity and psychological stress in the work process together with its factors. The bachelor thesis is divided into theoretical part and practical part. In the theoretical part, the author summarizes the issue of the teaching profession from the point of view of pedeutology and deals with the workload of the teacher and specifics in the individual developmental professional phases, the profession, the psychological burden of the teacher and consequently also the burnout syndrome itself, its definitions, features, phases and preventive measures. In the practical part is evaluated empirical research, which will be carried out in the form of a questionnaire. Quantitative research is complemented by individual interviews. The aim of this bachelor thesis is to examine the psychological workload in the teacher's profession and the risks that lead to burnout syndrome in this profession and to suggest how this negative phenomenon can be. In conclusion, the author summarizes theoretical knowledge and empirical findings and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV