Zobrazit minimální záznam

The pedagogical legacy of Carl Orff
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorŠevčíková, Aneta
dc.date.accessioned2018-11-05T10:52:31Z
dc.date.available2018-11-05T10:52:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103561
dc.description.abstractThe main theme of this bachelor thesis is pedagogical legacy of Carl Orff, because this music educator and composer has created an important method of work in musical education known as "Schulwerk" which teachers use up to the present. The bachelor thesis contains only the theoretical part which deals with his personal life and his life as a composer. On top of that, it analysis his most famous works. Furthermore, there is focus on history of Orff's method, Orff's instrumental, the instruments used in musical practice and the introduction to work of art and a five-volume publication "Musik für Kinder" too which is important for musical-pedagogical activities. Bachelor thesis deals with the world level of Orff's school too, after then development of musical-pedagogical Carl Orff's thoughts both in the former Czechoslovakia and in the Czech Republic (Czech Orff society). In the last part of bachelor thesis, there is focus on Orff institute in Salzburg and the use of Orff's method in working with handicapped people. The aim of the theoretical part was to provide comprehensive theoretical knowledge of Carl Orff's musical-pedagogical activities and for the variegation demonstrate a practical demonstration of work in music education based on his ideas. In the theoretical part high-quality and accessible...en_US
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je pedagogický odkaz Carla Orffa, jelikož tento hudební pedagog a skladatel vytvořil významnou metodu práce v hudební výchově známou jako "Schulwerk," kterou učitelé využívají dodnes. Práce obsahuje pouze teoretickou část zabývající se osobním i skladatelským životem Carla Orffa a rozborem jeho nejslavnějších děl. Dále se soustředí na historii Orffovy metody, Orffův instrumentář, tedy nástroje využívané v hudební praxi a úvod do díla i samotnou pětisvazkovou publikaci "Musik für Kinder," která je důležitá při hudebně-pedagogické činnosti. Práce se rovněž zabývá světovou úrovní Orffovy školy, poté pak i rozvojem hudebně-pedagogických myšlenek Carla Orffa jak v bývalém Československu, tak i v České republice (Česká Orffova společnost). V konečné části se práce zaměřuje na Orffův institut v Salcburku a využití Orffovy metody při práci s handicapovanými jedinci. Cílem teoretické části bylo přinést ucelené teoretické poznatky o hudebně- pedagogické činnosti Carla Orffa a pro zpestření nabídnout i praktickou ukázku práce v hudební výchově vycházející z jeho myšlenek. V teoretické části jsou využívány kvalitní a dostupné publikace, webové stránky a články v časopisech. Výsledkem bakalářské práce je ucelená teoretická část zprostředkovávající veškeré poznatky o hudebně-pedagogické...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCarl Orff|hudební výchova|hudebně-pedagogická činnost|Schulwerk|Orffův odkazcs_CZ
dc.subjectCarl Orff|music education|musical-pedagogical activities|Schulwerk|Orff's legacyen_US
dc.titlePedagogický odkaz Carla Orffacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191404
dc.title.translatedThe pedagogical legacy of Carl Orffen_US
dc.contributor.refereePelzová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je pedagogický odkaz Carla Orffa, jelikož tento hudební pedagog a skladatel vytvořil významnou metodu práce v hudební výchově známou jako "Schulwerk," kterou učitelé využívají dodnes. Práce obsahuje pouze teoretickou část zabývající se osobním i skladatelským životem Carla Orffa a rozborem jeho nejslavnějších děl. Dále se soustředí na historii Orffovy metody, Orffův instrumentář, tedy nástroje využívané v hudební praxi a úvod do díla i samotnou pětisvazkovou publikaci "Musik für Kinder," která je důležitá při hudebně-pedagogické činnosti. Práce se rovněž zabývá světovou úrovní Orffovy školy, poté pak i rozvojem hudebně-pedagogických myšlenek Carla Orffa jak v bývalém Československu, tak i v České republice (Česká Orffova společnost). V konečné části se práce zaměřuje na Orffův institut v Salcburku a využití Orffovy metody při práci s handicapovanými jedinci. Cílem teoretické části bylo přinést ucelené teoretické poznatky o hudebně- pedagogické činnosti Carla Orffa a pro zpestření nabídnout i praktickou ukázku práce v hudební výchově vycházející z jeho myšlenek. V teoretické části jsou využívány kvalitní a dostupné publikace, webové stránky a články v časopisech. Výsledkem bakalářské práce je ucelená teoretická část zprostředkovávající veškeré poznatky o hudebně-pedagogické...cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of this bachelor thesis is pedagogical legacy of Carl Orff, because this music educator and composer has created an important method of work in musical education known as "Schulwerk" which teachers use up to the present. The bachelor thesis contains only the theoretical part which deals with his personal life and his life as a composer. On top of that, it analysis his most famous works. Furthermore, there is focus on history of Orff's method, Orff's instrumental, the instruments used in musical practice and the introduction to work of art and a five-volume publication "Musik für Kinder" too which is important for musical-pedagogical activities. Bachelor thesis deals with the world level of Orff's school too, after then development of musical-pedagogical Carl Orff's thoughts both in the former Czechoslovakia and in the Czech Republic (Czech Orff society). In the last part of bachelor thesis, there is focus on Orff institute in Salzburg and the use of Orff's method in working with handicapped people. The aim of the theoretical part was to provide comprehensive theoretical knowledge of Carl Orff's musical-pedagogical activities and for the variegation demonstrate a practical demonstration of work in music education based on his ideas. In the theoretical part high-quality and accessible...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV