Karel Škréta a jeho místo v české barokní grafice
Karel Skreta and his place in the Czech baroque graphics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103891Identifikátory
SIS: 200859
Kolekce
- Kvalifikační práce [2248]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zlatohlávek, Martin
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny evropské kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Škréta, baroko, grafika, bohemikální grafikaKlíčová slova (anglicky)
Screta, baroque, graphics, Czech graphicsTématem práce je méně známá, přesto obsáhlá oblast Škrétova díla - rytiny zhotovené podle jeho kresebných návrhů. V prvních kapitolách představím barokní bohemikální grafiku, hlavní osobnosti a způsoby tvorby. Nadále ve své práci zmíním uměleckou činnost v daném oboru i mimo hranice Zemí koruny české, a to obzvláště se zaměřením na německou geopolitickou oblast. Na základě tohoto kontextu se již budu detailně věnovat opomíjené inventorské práci známého malíře Karla Škréty. Vedle Škréty je rozebíráno i dílo Martina Antonína Lublinského, který byl jako inventor nejžádanější na území Moravy, ani jeho věhlas (fragment) v tomto směru nesmí být opomíjen. Klíčová slova Škréta, baroko, grafika, bohemikální grafika
The main subject of my thesis is a less known, however, quite comprehensive, field of Skreta's work - his engravings, produced according to his drawing concepts. In the first chapters I will introduce the baroque, Bohemian graphic art, its main personalities and the forms of creation. Furthermore, I will also specify the art forms in this specific field outside of the Lands of the Bohemian Crown with a particular emphasis on German geopolitical region. Based on this context, I will pay a detailed attention to a quite neglected, although highly inventive work of the famous painter Karel Skreta. Besides Karel Skreta, I will provide an analysis of the work of Martin Antonin Lublinsky, who was the most acknowledged inventor in the Moravian realm, and whose reputation in this area can not be marginalized by any means. Keywords Screta, baroque, graphics, Czech graphics