RAKO, Jano Koehler a křížová cesta na Svatém Hostýně
RAKO, Jano Koehler and the way of the cross on Svatý Hostýn
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104931Identifikátory
SIS: 198816
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šmied, Miroslav
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
16. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
křížová cesta, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mozaika, keramika, katolická modernaKlíčová slova (anglicky)
way of the cross, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mosaic, ceramic, catholic modern artPředmětem bakalářské práce bude křížová cesta na Svatém Hostýně, vytvořená firmou RAKO podle návrhu Jano Koehlera. Autorka v samostatných kapitolách nejprve představí problematiku muzivního umění obecně, závody RAKO a jejich místo v české výtvarné kultuře a osobnost a dílo Jano Koehlera, aby se pak v jádrové kapitole věnovala technologické, formální a ikonografické analýze jednotlivých zastavení křížové cesty. Zahrnuta budou i další díla v keramické řezané mozaice, která vznikla v období před svatohostýnským cyklem nebo později. Samostatně zpracuje také problematiku památkové ochrany a zkušenosti z dosavadních restaurátorských prací. Součástí práce bude obrazová příloha. Klíčová slova Křížová cesta, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mozaika, keramika, katolická moderna
The bachelor thesis will focus on the way of the cross on Svatý Hostýn made by RAKO company and designed by Jano Koehler. The author will present a mosaic art in general, the RAKO company and its influence on Czech art culture and Jano Koehler's personality and work. In the core part of thesis, the author will carry out with technological, formal and iconographic analysis of the individual stations of the way of the cross. Another works made in a ceramic mosaic created within a time before or after Svaty Hostyn cycle will be included in next chapters. Furthermore, the author will deal with the problematic of historical preservation and the previous experience with restoration works made up to now. An attachment of visuals will be a part of thesis. Key words Way of the cross, Svatý Hostýn, Jano Koehler, RAKO, Emil Sommerschuh, mosaic, ceramic, catholic modern art