Zobrazit minimální záznam

Faith and Christian education as a starting point of young people seeking personal Identity and life journey
dc.contributor.advisorMašek, Vojtěch
dc.creatorKavanová, Blanka
dc.date.accessioned2019-02-25T11:24:18Z
dc.date.available2019-02-25T11:24:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105096
dc.description.abstractKAVANOVÁ, Blanka. Faith and Christian Education as a Basis of the Youth's searching for Personal Identity and Life Journey. Prague, 2018. Diploma work. Charles University, Catholic Theological Faculty, Department of Theological Ethics and Spiritual Theology. ABSTRACT Key words: Christian education, the youth's identity, Christian identity, discipline, preordination, practised faith, moral education The diploma is concerned with the relation between Christian education provided mainly in the family and the youth's identity construction. The first chapter of the work is focused on the theoretical bases. It outlines the situation of education as a space of meeting of freedom and autonomy of the educator and the child/teenager and shows the factors influencing the future form of the youth's identity. The following chapters demonstrate the role of parents as the primary education providers, the role of the youths themselves as the creators of their own identity and the possible obstacles that can make education more complicated. The work shows that Christian values applied in education and practised in the family life can help children in creating their own meaningful life oreintation and identity. In the process of education, freedom and increasing autonomy of the child and the youth must be taken into account,...en_US
dc.description.abstractKAVANOVÁ, Blanka. Víra a křesťanská výchova jako východiska při hledání osobní identity a životní cesty mladých. Praha, 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, katedra teologické etiky a spirituální teologie. ANOTACE Klíčová slova: křesťanská výchova, identita mladých, křesťanská identita, kázeň, předurčení, žitá víra, mravní výchova Diplomová práce se zabývá tím, jak křesťanská výchova, poskytovaná zejména v rodině, může mladým pomoci při budování vlastní identity. V první kapitole se soustředí na teoretická východiska. Nastiňuje situaci výchovy jako místa sekání svobody a autonomie vychovatele a vychovávaného a ukazuje na faktory, které se podílí na budoucí podobě identity mladých. V dalších kapitolách popisuje roli rodičů jako primárních vychovatelů, roli mladých samotných jako tvůrců vlastní identity a překážky a obtíže výchovy. Práce ukazuje, jak mohou křesťanské hodnoty uplatňované ve výchově a žité v rodině dětem pomoci při utváření smysluplného směřování vlastního života a vlastní identity. Zároveň bere v potaz svobodu a v procesu výchovy rostoucí autonomii vychovávaného, který je vždy aktivním partnerem vychovávajícího. Práce navrhuje konkrétní oblasti výchovy, na které by se rodiče měli zaměřit, pokud usilují o vybudování pevného základu pro víru svých dětí. Pro...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectkřesťanská výchovacs_CZ
dc.subjectidentita mladýchcs_CZ
dc.subjectkřesťanská identitacs_CZ
dc.subjectkázeňcs_CZ
dc.subjectpředurčenícs_CZ
dc.subjectmravní výchovacs_CZ
dc.subjectctnostcs_CZ
dc.subjectChristian educationen_US
dc.subjectyouth identityen_US
dc.subjectChristian identityen_US
dc.subjectdisciplineen_US
dc.subjectpreordinationen_US
dc.subjectmoral educationen_US
dc.subjectvirtueen_US
dc.titleVíra a křesťanská výchova jako východiska při hledání osobní identity a životní cesty mladýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-14
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethics and Theology of Spiritualityen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018)cs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId180954
dc.title.translatedFaith and Christian education as a starting point of young people seeking personal Identity and life journeyen_US
dc.contributor.refereeŠtica, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csKAVANOVÁ, Blanka. Víra a křesťanská výchova jako východiska při hledání osobní identity a životní cesty mladých. Praha, 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, katedra teologické etiky a spirituální teologie. ANOTACE Klíčová slova: křesťanská výchova, identita mladých, křesťanská identita, kázeň, předurčení, žitá víra, mravní výchova Diplomová práce se zabývá tím, jak křesťanská výchova, poskytovaná zejména v rodině, může mladým pomoci při budování vlastní identity. V první kapitole se soustředí na teoretická východiska. Nastiňuje situaci výchovy jako místa sekání svobody a autonomie vychovatele a vychovávaného a ukazuje na faktory, které se podílí na budoucí podobě identity mladých. V dalších kapitolách popisuje roli rodičů jako primárních vychovatelů, roli mladých samotných jako tvůrců vlastní identity a překážky a obtíže výchovy. Práce ukazuje, jak mohou křesťanské hodnoty uplatňované ve výchově a žité v rodině dětem pomoci při utváření smysluplného směřování vlastního života a vlastní identity. Zároveň bere v potaz svobodu a v procesu výchovy rostoucí autonomii vychovávaného, který je vždy aktivním partnerem vychovávajícího. Práce navrhuje konkrétní oblasti výchovy, na které by se rodiče měli zaměřit, pokud usilují o vybudování pevného základu pro víru svých dětí. Pro...cs_CZ
uk.abstract.enKAVANOVÁ, Blanka. Faith and Christian Education as a Basis of the Youth's searching for Personal Identity and Life Journey. Prague, 2018. Diploma work. Charles University, Catholic Theological Faculty, Department of Theological Ethics and Spiritual Theology. ABSTRACT Key words: Christian education, the youth's identity, Christian identity, discipline, preordination, practised faith, moral education The diploma is concerned with the relation between Christian education provided mainly in the family and the youth's identity construction. The first chapter of the work is focused on the theoretical bases. It outlines the situation of education as a space of meeting of freedom and autonomy of the educator and the child/teenager and shows the factors influencing the future form of the youth's identity. The following chapters demonstrate the role of parents as the primary education providers, the role of the youths themselves as the creators of their own identity and the possible obstacles that can make education more complicated. The work shows that Christian values applied in education and practised in the family life can help children in creating their own meaningful life oreintation and identity. In the process of education, freedom and increasing autonomy of the child and the youth must be taken into account,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra teologické etiky a spirituální teologie (do 2018)cs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV