Zobrazit minimální záznam

World of Aspergers
dc.contributor.advisorSládek, Karel
dc.creatorSuková, Markéta
dc.date.accessioned2019-02-25T11:26:35Z
dc.date.available2019-02-25T11:26:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105109
dc.description.abstractWorld of Aspergers Annotation In my diploma thesis, which I called the Asperger's World, I elaborate on subject of specific perception of people with autistic spectrum disorder. The aim of the thesis is to evaluate the following main aspects: how people with Asperger syndrome perceive their disability and whether they are recognized as part of society or stigmatized. In the theoretical part I define the term autism and Asperger syndrome. I describe certain aspects that exclude this syndrome from other autistic manifestations and point out differences in behavior and experience of everyday life of these individuals. Emphasis is placed above all on other sensory perceptions and ethical issues concerning children and adolescents. Their integration into common school classes, the perception of teachers, classmates and parents. The practical part contains three case studies on which I would like to show how difficult it is to deal with this disability from the perspective of the parents of the affected child. Furthermore, the expressions of children and adults themselves with Asperger syndrome, pedagogues, classmates, friends and co-workers. In the discussion, I compare my knowledge with sources used, and in the end, I evaluate the given issue. Key words Asperger syndrome, autism spectrum disorder, integration...en_US
dc.description.abstractSvět Aspergerů Anotace V diplomové práci, kterou jsem nazvala Svět Aspergerů, rozpracovávám téma týkající se specifického vnímání lidí s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zhodnotit tyto hlavní aspekty: jak lidé s Aspergerovým syndromem vnímají své postižení a zda jsou uznáváni jako součást společnosti či stigmatizováni. V teoretické části vymezuji pojem autismus a Aspergerův syndrom. Popisuji určité aspekty, které vyčleňují tento syndrom od ostatních autistických projevů a poukazuji na odlišnosti v chování a prožívání každodenního života těchto jedinců. Důraz je především kladen na jiné smyslové vnímání a etické otázky týkající se dětí a dospívajících. Jejich integrace do běžných školních tříd, vnímání vyučujících, spolužáků a rodičů. Praktická část obsahuje tři případové studie, na kterých bych chtěla ukázat, jak je velmi těžké vyrovnat se s tímto hendikepem z pohledu rodičů postiženého dítěte. Dále pak vyjádření samotných dětí a dospělé osoby s Aspergerovým syndromem, pedagogů, spolužáků, přátel a spolupracovníků. V diskuzi porovnávám své poznatky s použitými zdroji a v závěru vyhodnocuji danou problematiku. Klíčová slova Aspergerův syndrom, porucha autistického spektra, integrace dětí s PAScs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAspergerův syndromcs_CZ
dc.subjectporucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectintegrace dětí s PAScs_CZ
dc.subjectAsperger syndromeen_US
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectintegration of children with PASen_US
dc.titleSvět Aspergerůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-14
dc.description.departmentDepartment of systematic Theology and Philosophyen_US
dc.description.departmentKatedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId201246
dc.title.translatedWorld of Aspergersen_US
dc.contributor.refereeČervenková, Denisa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSvět Aspergerů Anotace V diplomové práci, kterou jsem nazvala Svět Aspergerů, rozpracovávám téma týkající se specifického vnímání lidí s poruchou autistického spektra. Cílem práce je zhodnotit tyto hlavní aspekty: jak lidé s Aspergerovým syndromem vnímají své postižení a zda jsou uznáváni jako součást společnosti či stigmatizováni. V teoretické části vymezuji pojem autismus a Aspergerův syndrom. Popisuji určité aspekty, které vyčleňují tento syndrom od ostatních autistických projevů a poukazuji na odlišnosti v chování a prožívání každodenního života těchto jedinců. Důraz je především kladen na jiné smyslové vnímání a etické otázky týkající se dětí a dospívajících. Jejich integrace do běžných školních tříd, vnímání vyučujících, spolužáků a rodičů. Praktická část obsahuje tři případové studie, na kterých bych chtěla ukázat, jak je velmi těžké vyrovnat se s tímto hendikepem z pohledu rodičů postiženého dítěte. Dále pak vyjádření samotných dětí a dospělé osoby s Aspergerovým syndromem, pedagogů, spolužáků, přátel a spolupracovníků. V diskuzi porovnávám své poznatky s použitými zdroji a v závěru vyhodnocuji danou problematiku. Klíčová slova Aspergerův syndrom, porucha autistického spektra, integrace dětí s PAScs_CZ
uk.abstract.enWorld of Aspergers Annotation In my diploma thesis, which I called the Asperger's World, I elaborate on subject of specific perception of people with autistic spectrum disorder. The aim of the thesis is to evaluate the following main aspects: how people with Asperger syndrome perceive their disability and whether they are recognized as part of society or stigmatized. In the theoretical part I define the term autism and Asperger syndrome. I describe certain aspects that exclude this syndrome from other autistic manifestations and point out differences in behavior and experience of everyday life of these individuals. Emphasis is placed above all on other sensory perceptions and ethical issues concerning children and adolescents. Their integration into common school classes, the perception of teachers, classmates and parents. The practical part contains three case studies on which I would like to show how difficult it is to deal with this disability from the perspective of the parents of the affected child. Furthermore, the expressions of children and adults themselves with Asperger syndrome, pedagogues, classmates, friends and co-workers. In the discussion, I compare my knowledge with sources used, and in the end, I evaluate the given issue. Key words Asperger syndrome, autism spectrum disorder, integration...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra systematické teologie a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV