Zobrazit minimální záznam

Zobrazení antihrdiny v Miltonově Ztraceném ráji
dc.contributor.advisorBeran, Zdeněk
dc.creatorJenč, Jakub
dc.date.accessioned2019-03-04T10:53:35Z
dc.date.available2019-03-04T10:53:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105257
dc.description.abstractIn The Marriage of Heaven and Hell, William Blake wrote of Milton to be "of the devil's party without knowing it". Indeed, even before Romanticism, the anti-hero of Paradise Lost was attracting readers for his steadfast rebellious bearing and other traits he shares with Classical epic heroes, as well as for the way he sometimes resembles a Shakespearean tragic hero. Although we cannot really say that Satan is the true hero of Paradise Lost - there are critics convincingly arguing against Blake - it is clear that Milton succeeded in portraying him in such a way that the reader cannot help sympathizing with him. According to the Christian tradition, of course, any such attraction to evil is deceptive, but it is still to Milton's credit that he humanized and complicated the character of the fallen angel. The aim of this thesis is to examine the way the Satan figure is depicted in the poem so as to appeal to us. Methodologically, I will focus particularly on a close-reading of the poem. First, I shall analyse Satan's outward description and his actions, suggesting what Satan might have inherited from Classical epic heroes and how he differs from them. Then I will concentrate on his speeches in which he reveals his eloquence and good command of leadership skills. I shall also consider the discrepancy...en_US
dc.description.abstractWilliam Blake ve svém díle The Marriage of Heaven and Hell píše o Miltonovi, že "patří na ďáblovu stranu, aniž by o tom věděl". Antihrdina Ztraceného ráje jistě už před dobou romantismu přitahoval čtenáře pro své neochvějné rebelství a jiné rysy, jež sdílí s hrdiny klasického eposu, jakož i pro občasnou podobnost se shakespearovským tragickým hrdinou. Přestože nelze tvrdit, že Satan je skutečným hrdinou Ztraceného ráje - existují kritici, kteří přesvědčivě argumentují proti Blakeovi - je zřejmé, že Miltonův úspěch tkví v zobrazení Satana takovým způsobem, že si čtenář nemůže pomoct, aby s ním nesympatizoval. Jakákoliv taková sympatie je samozřejmě podle křesťanské tradice klamem, přesto však je Miltonovou zásluhou, že učinil postavu padlého anděla lidštější a komplikovanější. Zkoumat vykreslení postavy Satana právě tak, aby se čtenáři zalíbil, je cílem této bakalářské práce. Metodou bude především close-reading básně. Práce začíná rozborem vnějškového popisu Satana a jeho činů, přičemž se zaměřuje na podobnosti a rozdíly mezi Satanem a hrdiny klasického eposu. Poté se práce soustřeďuje na Satanovy promluvy, v nichž se ukazuje jeho výřečnost a skvělé vůdcovské schopnosti. Rozpor mezi Satanem tak, jak vystupuje veřejně, a mezi jeho vnitřním světem a úvahami, bude rovněž zohledněn, zvláště v...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMilton|John Milton|Paradise Lost|Poezie|Epos|Křesťanstvícs_CZ
dc.subjectMilton|John Milton|Paradise Lost|Poetry|Epic|Christianityen_US
dc.titleThe Depiction of the Anti-Hero in Milton's Paradise Losten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-02-05
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId181676
dc.title.translatedZobrazení antihrdiny v Miltonově Ztraceném rájics_CZ
dc.contributor.refereeZnojemská, Helena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csWilliam Blake ve svém díle The Marriage of Heaven and Hell píše o Miltonovi, že "patří na ďáblovu stranu, aniž by o tom věděl". Antihrdina Ztraceného ráje jistě už před dobou romantismu přitahoval čtenáře pro své neochvějné rebelství a jiné rysy, jež sdílí s hrdiny klasického eposu, jakož i pro občasnou podobnost se shakespearovským tragickým hrdinou. Přestože nelze tvrdit, že Satan je skutečným hrdinou Ztraceného ráje - existují kritici, kteří přesvědčivě argumentují proti Blakeovi - je zřejmé, že Miltonův úspěch tkví v zobrazení Satana takovým způsobem, že si čtenář nemůže pomoct, aby s ním nesympatizoval. Jakákoliv taková sympatie je samozřejmě podle křesťanské tradice klamem, přesto však je Miltonovou zásluhou, že učinil postavu padlého anděla lidštější a komplikovanější. Zkoumat vykreslení postavy Satana právě tak, aby se čtenáři zalíbil, je cílem této bakalářské práce. Metodou bude především close-reading básně. Práce začíná rozborem vnějškového popisu Satana a jeho činů, přičemž se zaměřuje na podobnosti a rozdíly mezi Satanem a hrdiny klasického eposu. Poté se práce soustřeďuje na Satanovy promluvy, v nichž se ukazuje jeho výřečnost a skvělé vůdcovské schopnosti. Rozpor mezi Satanem tak, jak vystupuje veřejně, a mezi jeho vnitřním světem a úvahami, bude rovněž zohledněn, zvláště v...cs_CZ
uk.abstract.enIn The Marriage of Heaven and Hell, William Blake wrote of Milton to be "of the devil's party without knowing it". Indeed, even before Romanticism, the anti-hero of Paradise Lost was attracting readers for his steadfast rebellious bearing and other traits he shares with Classical epic heroes, as well as for the way he sometimes resembles a Shakespearean tragic hero. Although we cannot really say that Satan is the true hero of Paradise Lost - there are critics convincingly arguing against Blake - it is clear that Milton succeeded in portraying him in such a way that the reader cannot help sympathizing with him. According to the Christian tradition, of course, any such attraction to evil is deceptive, but it is still to Milton's credit that he humanized and complicated the character of the fallen angel. The aim of this thesis is to examine the way the Satan figure is depicted in the poem so as to appeal to us. Methodologically, I will focus particularly on a close-reading of the poem. First, I shall analyse Satan's outward description and his actions, suggesting what Satan might have inherited from Classical epic heroes and how he differs from them. Then I will concentrate on his speeches in which he reveals his eloquence and good command of leadership skills. I shall also consider the discrepancy...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV