dc.contributor.advisor | Hájek, Václav | |
dc.creator | Kotrlá, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T10:42:27Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T10:42:27Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/107136 | |
dc.description.abstract | Následující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The following diploma thesis deals with image destruction in the public space, specifically focuses on its selected fragments, which can be considered as communication messages. The work provides a synchronous and diachronic analysis of the subject of the research as well as the transformation of its statuses, thus concentrating on the acquisition, transformation and extinction of the symbolic meanings of the object within the cultural- historical complex. The pattern of destruction of the image in the public space is chosen as Lennon's Wall in Prague, whose constant visual and meaningful transformation is taking place today - against the backdrop of the historical, power and cultural context. The theoretical basis is based on the analysis of change based on the concept of "discourse" and "discourse formation" by Michel Foucault, as well as on the anchoring of methodology in CDA Norman Fairclough and DHA Ruth Wodak. Keywords Visual Image in Public Space, Lennon's Wall, Linking, Discourse, Destruction, Communication, Power. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Visual Image in Public Space | en_US |
dc.subject | Lennon's Wall | en_US |
dc.subject | Linking | en_US |
dc.subject | Discourse | en_US |
dc.subject | Destruction | en_US |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.subject | Power | en_US |
dc.subject | Obraz ve veřejném prostoru | cs_CZ |
dc.subject | Lennonova zeď | cs_CZ |
dc.subject | navazování | cs_CZ |
dc.subject | diskurz | cs_CZ |
dc.subject | destrukce | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | moc | cs_CZ |
dc.title | Kontroverze obrazu ve veřejném prostoru na příkladu Lennonovy zdi v Praze (V perspektivě distribuce moci, destrukce a komunikace) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-11 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 160457 | |
dc.title.translated | Controversy of visual image in public space on an example of Lennon's Wall in Prague (From the perspective of power distribution, destruction and communication) | en_US |
dc.contributor.referee | Váša, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002282509 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Následující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The following diploma thesis deals with image destruction in the public space, specifically focuses on its selected fragments, which can be considered as communication messages. The work provides a synchronous and diachronic analysis of the subject of the research as well as the transformation of its statuses, thus concentrating on the acquisition, transformation and extinction of the symbolic meanings of the object within the cultural- historical complex. The pattern of destruction of the image in the public space is chosen as Lennon's Wall in Prague, whose constant visual and meaningful transformation is taking place today - against the backdrop of the historical, power and cultural context. The theoretical basis is based on the analysis of change based on the concept of "discourse" and "discourse formation" by Michel Foucault, as well as on the anchoring of methodology in CDA Norman Fairclough and DHA Ruth Wodak. Keywords Visual Image in Public Space, Lennon's Wall, Linking, Discourse, Destruction, Communication, Power. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022825090106986 | |