Zobrazit minimální záznam

Controversy of visual image in public space on an example of Lennon's Wall in Prague (From the perspective of power distribution, destruction and communication)
dc.contributor.advisorHájek, Václav
dc.creatorKotrlá, Jitka
dc.date.accessioned2020-08-17T10:42:27Z
dc.date.available2020-08-17T10:42:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107136
dc.description.abstractNásledující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc.cs_CZ
dc.description.abstractThe following diploma thesis deals with image destruction in the public space, specifically focuses on its selected fragments, which can be considered as communication messages. The work provides a synchronous and diachronic analysis of the subject of the research as well as the transformation of its statuses, thus concentrating on the acquisition, transformation and extinction of the symbolic meanings of the object within the cultural- historical complex. The pattern of destruction of the image in the public space is chosen as Lennon's Wall in Prague, whose constant visual and meaningful transformation is taking place today - against the backdrop of the historical, power and cultural context. The theoretical basis is based on the analysis of change based on the concept of "discourse" and "discourse formation" by Michel Foucault, as well as on the anchoring of methodology in CDA Norman Fairclough and DHA Ruth Wodak. Keywords Visual Image in Public Space, Lennon's Wall, Linking, Discourse, Destruction, Communication, Power.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectVisual Image in Public Spaceen_US
dc.subjectLennon's Wallen_US
dc.subjectLinkingen_US
dc.subjectDiscourseen_US
dc.subjectDestructionen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectPoweren_US
dc.subjectObraz ve veřejném prostorucs_CZ
dc.subjectLennonova zeďcs_CZ
dc.subjectnavazovánícs_CZ
dc.subjectdiskurzcs_CZ
dc.subjectdestrukcecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmoccs_CZ
dc.titleKontroverze obrazu ve veřejném prostoru na příkladu Lennonovy zdi v Praze (V perspektivě distribuce moci, destrukce a komunikace)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-11
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId160457
dc.title.translatedControversy of visual image in public space on an example of Lennon's Wall in Prague (From the perspective of power distribution, destruction and communication)en_US
dc.contributor.refereeVáša, Ondřej
dc.identifier.aleph002282509
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNásledující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc.cs_CZ
uk.abstract.enThe following diploma thesis deals with image destruction in the public space, specifically focuses on its selected fragments, which can be considered as communication messages. The work provides a synchronous and diachronic analysis of the subject of the research as well as the transformation of its statuses, thus concentrating on the acquisition, transformation and extinction of the symbolic meanings of the object within the cultural- historical complex. The pattern of destruction of the image in the public space is chosen as Lennon's Wall in Prague, whose constant visual and meaningful transformation is taking place today - against the backdrop of the historical, power and cultural context. The theoretical basis is based on the analysis of change based on the concept of "discourse" and "discourse formation" by Michel Foucault, as well as on the anchoring of methodology in CDA Norman Fairclough and DHA Ruth Wodak. Keywords Visual Image in Public Space, Lennon's Wall, Linking, Discourse, Destruction, Communication, Power.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022825090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV