Zobrazit minimální záznam

The Performance of Masculinity in the Milieu of Czech Extreme Metal
dc.contributor.advisorZdrálek, Vít
dc.creatorHradecká, Anna Marie
dc.date.accessioned2021-03-25T17:24:11Z
dc.date.available2021-03-25T17:24:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107831
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se metodou reflexivní etnografie zabývá otázkou performance maskulinity v prostředí českého extrémního metalu (konkrétně se zaměřuji na brutal death metal a spřízněné subžánry). Participanty brutal death metalové subkultury v pozici účinkujících i publika jsou až na ojedinělé výjimky muži. Zásadními estetickými kritérii jsou zde brutalita, tvrdost, extrémnost a další hodnoty, jež - jak se v průběhu výzkumu potvrzuje - se participantům pojí s uceleným souborem představ o určitém ideálu dominantního mužství. O dosažení těchto hodnot v co možná největší míře je usilováno jak volbou konkrétních hudebních prostředků a námětů skladeb, tak také ve vizuální stylizaci hudebníků i publika, v jejich aktech jednání a v ustálených pohybech a tancích během hudební produkce. Na základě analýzy tohoto souboru hodnot i způsobů jejich manifestace si kladu otázku, jakými přesnými charakteristikami oplývá ona maskulinní identita, jež je v dané subkultuře performována. Ze svého výzkumu usuzuji, že je to 1) vzájemná spřízněnost s ostatními účastníky, dále 2) síla ve smyslu schopnosti agresivního útoku i vlastní odolnosti a 3) syrovost, nekultivovanost a tudíž "autentičnost". Ukazuje se také, že v dané subkultuře převládá esencialistický genderový diskurz, kde ony výše zmíněné charakteristiky...cs_CZ
dc.description.abstractUsing a method of reflexive ethnography, this thesis deals with a question of masculinity performace in the Czech extreme metal milieu (to be specific I am concerned with the brutal death metal and related sub-genres). Participants of the brutal death metal subculture either in the position of performers or audience are with a very few exceptions men. Brutality, harshness, extremeness and other values are the main aesthetic criteria, which - as we can observe while doing the research - the participants connect with a coherent collection of ideas about a certain ideal of dominant manhood. To achieve these values to the greatest extent possible the musicians use particular musical features and topics of the compositions; and so does both the musicians and the audience via their visual image, with using specific kind of behaviour and having fixed movements and dancing during the music production. On the basis of an analysis of these values and means of their manifestation I am concerned with the question of what specific characteristics the masculine identity, which is performed in the given subculture, has. My research data show that these are: 1) mutual affinity with the other participants, 2) power as an ability of an aggressive attack as well as one's own endurance, and 3) coarseness, lack of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttheory of the gender performativity|Judith Butler|masculinity|femininity|extreme metal|brutal death metal|subcultureen_US
dc.subjectteorie performativity genderu|Judith Butler|maskulinita|femininita|extrémní metal|brutal death metal|subkulturacs_CZ
dc.titlePerformance maskulinity v prostředí českého extrémního metalucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-20
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId184649
dc.title.translatedThe Performance of Masculinity in the Milieu of Czech Extreme Metalen_US
dc.contributor.refereeTurek, Pavel
dc.identifier.aleph002284066
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se metodou reflexivní etnografie zabývá otázkou performance maskulinity v prostředí českého extrémního metalu (konkrétně se zaměřuji na brutal death metal a spřízněné subžánry). Participanty brutal death metalové subkultury v pozici účinkujících i publika jsou až na ojedinělé výjimky muži. Zásadními estetickými kritérii jsou zde brutalita, tvrdost, extrémnost a další hodnoty, jež - jak se v průběhu výzkumu potvrzuje - se participantům pojí s uceleným souborem představ o určitém ideálu dominantního mužství. O dosažení těchto hodnot v co možná největší míře je usilováno jak volbou konkrétních hudebních prostředků a námětů skladeb, tak také ve vizuální stylizaci hudebníků i publika, v jejich aktech jednání a v ustálených pohybech a tancích během hudební produkce. Na základě analýzy tohoto souboru hodnot i způsobů jejich manifestace si kladu otázku, jakými přesnými charakteristikami oplývá ona maskulinní identita, jež je v dané subkultuře performována. Ze svého výzkumu usuzuji, že je to 1) vzájemná spřízněnost s ostatními účastníky, dále 2) síla ve smyslu schopnosti agresivního útoku i vlastní odolnosti a 3) syrovost, nekultivovanost a tudíž "autentičnost". Ukazuje se také, že v dané subkultuře převládá esencialistický genderový diskurz, kde ony výše zmíněné charakteristiky...cs_CZ
uk.abstract.enUsing a method of reflexive ethnography, this thesis deals with a question of masculinity performace in the Czech extreme metal milieu (to be specific I am concerned with the brutal death metal and related sub-genres). Participants of the brutal death metal subculture either in the position of performers or audience are with a very few exceptions men. Brutality, harshness, extremeness and other values are the main aesthetic criteria, which - as we can observe while doing the research - the participants connect with a coherent collection of ideas about a certain ideal of dominant manhood. To achieve these values to the greatest extent possible the musicians use particular musical features and topics of the compositions; and so does both the musicians and the audience via their visual image, with using specific kind of behaviour and having fixed movements and dancing during the music production. On the basis of an analysis of these values and means of their manifestation I am concerned with the question of what specific characteristics the masculine identity, which is performed in the given subculture, has. My research data show that these are: 1) mutual affinity with the other participants, 2) power as an ability of an aggressive attack as well as one's own endurance, and 3) coarseness, lack of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantHavelková, Tereza
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022840660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV