Příprava vietnamských dětí na českou mateřskou školu, Konfrontace norem
Preparation of Vietnamese children for Czech state kinderdarten, Confrontation norms
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107841Identifikátory
SIS: 199789
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pěnkava, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Křesťanská krizová a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Evangelická teologická fakulta
Datum obhajoby
20. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
bilingvismus, centrum Talent, identita, mateřská škola, multikulturní výchova, normy, odlišnosti kultur, vietnamské dětiKlíčová slova (anglicky)
Bilingualism, Talent Centre, identity, kindergarten, multicultural education, norms, cultural differences, Vietnamese childrenPředkládaná diplomová práce s názvem Příprava vietnamských dětí na českou mateřskou školu, podtitul Konfrontace norem, se zabývá zkoumáním požadavků, které jsou kladeny na vietnamské děti při příchodu do předškolních zařízení. Cílem práce bylo zjistit hlavní rozdíly vietnamské a české kultury, se kterými se setkávají vietnamské děti při nástupu do české mateřské školy. Práce je tvořena osmi kapitolami, které představují vietnamskou kulturu, její zvyky, tradice, odlišnosti a následně popisují metodologii kvalitativního výzkumu. Výzkum probíhal po dobu jednoho roku v Česko-vietnamském vzdělávacím centru Talent, kde byly v roli badatele subjektivně vnímány odlišné normy. Práci zakončuje kapitola, která shrnuje výsledky výzkumu, kriticky reflektuje a odpovídá na výzkumné otázky.
The aim of this graduation thesis entitled Preparation of Vietnamese children for Czech state kindergarten, subtitled Confrontation norms, examines the requirements emphasised on Vietnamese children during adaption to preschools facilities. The purpose of thesis was to identify the main Vietnamese and Czech culture differences, which Vietnamese children are confronted with after entering Czech kindergarten. The study is composed of eight chapters, constituting Vietnamese culture, its habits, traditions, differences and describes the methodology of qualitative research. The investigation was conducted for one year in the Czech-Vietnamese Education Centre Talent, where the researcher subjectively perceived different norms. The last chapter of thesis summarises results of the investigation, critically reflects and answers to research questions.