Intervenční přístupy v podpoře žáků se specifickou poruchou chování ve Zlínském kraji
Intervention approaches in support of pupils with ADHD in Zlinsky region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109884Identifikátory
SIS: 212580
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bartoňová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Porucha chování, specifická porucha chování, ADHD, intervence, kognitivně-behaviorální přístupKlíčová slova (anglicky)
Behavioral disorder, specific behavioral disorder, Attention Deficit Hyperactivity Disorder, intervention, cognitive-behavioral approachTématem diplomové práce jsou intervenční přístupy využívané v podpoře žáků se specifickou poruchou chování. Hlavním cílem práce je zmapovat obsah poradenských služeb Zlínského kraje, které jsou poskytovány žákům se specifickou poruchou chování ve školách a ve školských poradenských zařízeních, konkrétně v pedagogicko-psychologických poradnách. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první kapitole budou definovány základní pojmy. V následující kapitole budou představeny klasifikace specifické poruchy chování z medicínského hlediska a jejich diferenciace, rizikové faktory vzniku specifické poruchy chování, hlavní a přidružené projevy specifické poruchy chování a její důsledky. Ve třetí kapitole se budeme zabývat intervencemi a možnostmi léčby specifické poruchy chování včetně prevence. V této kapitole budou také nastíněny některé zahraniční přístupy k žákům se specifickou poruchou chování. Výzkumná část obsahuje kapitolu věnovanou metodologii výzkumu. Jsou zde obsaženy cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a definice výzkumného vzorku. V následující kapitole je již provedena analýza a interpretace dat. Kapitola je zakončena zodpovězením výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá obsah poradenských služeb, které jsou poskytovány pedagogicko-psychologickou poradnou a...
The theme of the master thesis is the intervention approaches used to support pupils with a specific behavioral disorder. The main aim of the thesis is to map the content of the consultancy services in Zlin Region, which are provided to pupils with specific behavioral disorders in schools and school counseling facilities, specifically pedagogical-psychological counselling centres. The thesis is divided into theoretical and practical parts. Basic concepts will be defined in the first chapter. The following chapter presents classification and differentiation of specific behavioral disorder from a medical point of view, risk factors of development of specific behavioral disorder, major and associated shows of specific behavioral disorder and its consequences. The third chapter deals with interventions and treatment options for specific behavioral disorders including prevention. Foreign approaches to pupils with a specific behavioral disorder are also outlined in this chapter. The researching part contains a chapter devoted to the methodology of research. There are included research objectives, research issues, data collection methods and the definition of a research sample. The following chapter already provides data analysis and interpretation. The chapter concludes by answering research questions....