Zobrazit minimální záznam

The evaluation of tennis technique and game level of female adolescent tennis players
dc.contributor.advisorKočíb, Tomáš
dc.creatorSkokanová, Aneta
dc.date.accessioned2019-10-18T08:13:46Z
dc.date.available2019-10-18T08:13:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109956
dc.description.abstractTitle: The evaluation of tennis technique and game level of female adolescent tennis players Objectives: The aim of this thesis is to evaluate and compare tennis technique of selected strokes and game level of adolescent female tennis players. Methods: For my diploma thesis, I have chosen methods of testing, participant observation and scaling. The research group consisted of four players aged 16-17. I had tested these players using the ITN test, based on which I determined their game level. I used a method of participant observation in order to collect data for the evaluation of selected strokes' technique. Specifically, I observed the players during their training and sessions and made video records of them. Collected data were evaluated based on Likert scale, which contains of six levels. Results: Based on testing, the players were placed in three ITN categories (ITN 5, ITN 6 and ITN 7). The game level of all players is intermediate. According to the ITN test, the strongest part of their game are groundstrokes. On the other hand, the weakest spot of their game are volleys and serve. The players were able to estimate their strengths and weaknesses in almost all cases. In terms of technique, each player has a different stroke as their best one. It does not apply that the player with the best...en_US
dc.description.abstractNázev: Hodnocení tenisové techniky a herní úrovně u dorostenek Cíle: Cílem práce je zhodnocení a vzájemné porovnání tenisové techniky vybraných úderů a herní úrovně u dorostenek. Metody: Pro svou diplomovou práci jsem použila metody testování, zúčastněné pozorování a škálování. Výzkumný soubor tvořily čtyři hráčky ve věku 16-17 let. Hráčky jsem testovala pomocí ITN testu, na základě kterého jsem zjišťovala jejich herní úroveň. Zúčastněné pozorování jsem použila při sběru dat k hodnocení techniky vybraných úderů. Konkrétně jsem natáčela videozáznamy a pozorovala hráčky během tréninku. Sesbíraná data byla hodnocena na základě vytvořené Likertovy škály, která obsahuje šest stupňů. Výsledky: Hráčky byly na základě testování zařazeny do tří ITN kategorií (ITN 5, ITN 6 a ITN 7). Všechny hráčky patří mezi středně pokročilé. Podle ITN testu jsou nejsilnější stránkou hráček údery od základní čáry. Naopak nejslabšími stránkami jsou voleje a podání. Hráčky dokázaly téměř ve všech případech odhadnout své silné a slabé stránky. Každá z hráček má technicky nejlepší jiný úder. Neplatí, že hráčka s nejlepší technikou dosahuje nejvyšší herní úrovně. Nevyrovnanost správnosti techniky a herní úrovně u hráček je pravděpodobně způsobena psychickým faktorem. Klíčová slova: tenis, International Tennis Number (ITN),...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectteniscs_CZ
dc.subjectInternational Tennis Number (ITN)cs_CZ
dc.subjecttechnika tenisových úderůcs_CZ
dc.subjecttennisen_US
dc.subjectInternational Tennis Number (ITN)en_US
dc.subjecttechnique of tennis strokesen_US
dc.titleHodnocení tenisové techniky a herní úrovně u dorostenekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-12
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId198905
dc.title.translatedThe evaluation of tennis technique and game level of female adolescent tennis playersen_US
dc.contributor.refereeCarboch, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Hodnocení tenisové techniky a herní úrovně u dorostenek Cíle: Cílem práce je zhodnocení a vzájemné porovnání tenisové techniky vybraných úderů a herní úrovně u dorostenek. Metody: Pro svou diplomovou práci jsem použila metody testování, zúčastněné pozorování a škálování. Výzkumný soubor tvořily čtyři hráčky ve věku 16-17 let. Hráčky jsem testovala pomocí ITN testu, na základě kterého jsem zjišťovala jejich herní úroveň. Zúčastněné pozorování jsem použila při sběru dat k hodnocení techniky vybraných úderů. Konkrétně jsem natáčela videozáznamy a pozorovala hráčky během tréninku. Sesbíraná data byla hodnocena na základě vytvořené Likertovy škály, která obsahuje šest stupňů. Výsledky: Hráčky byly na základě testování zařazeny do tří ITN kategorií (ITN 5, ITN 6 a ITN 7). Všechny hráčky patří mezi středně pokročilé. Podle ITN testu jsou nejsilnější stránkou hráček údery od základní čáry. Naopak nejslabšími stránkami jsou voleje a podání. Hráčky dokázaly téměř ve všech případech odhadnout své silné a slabé stránky. Každá z hráček má technicky nejlepší jiný úder. Neplatí, že hráčka s nejlepší technikou dosahuje nejvyšší herní úrovně. Nevyrovnanost správnosti techniky a herní úrovně u hráček je pravděpodobně způsobena psychickým faktorem. Klíčová slova: tenis, International Tennis Number (ITN),...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The evaluation of tennis technique and game level of female adolescent tennis players Objectives: The aim of this thesis is to evaluate and compare tennis technique of selected strokes and game level of adolescent female tennis players. Methods: For my diploma thesis, I have chosen methods of testing, participant observation and scaling. The research group consisted of four players aged 16-17. I had tested these players using the ITN test, based on which I determined their game level. I used a method of participant observation in order to collect data for the evaluation of selected strokes' technique. Specifically, I observed the players during their training and sessions and made video records of them. Collected data were evaluated based on Likert scale, which contains of six levels. Results: Based on testing, the players were placed in three ITN categories (ITN 5, ITN 6 and ITN 7). The game level of all players is intermediate. According to the ITN test, the strongest part of their game are groundstrokes. On the other hand, the weakest spot of their game are volleys and serve. The players were able to estimate their strengths and weaknesses in almost all cases. In terms of technique, each player has a different stroke as their best one. It does not apply that the player with the best...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV