Nation branding jako instrument veřejné diplomacie
Nation branding as an Instrument of Public Diplomacy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110389Identifiers
Study Information System: 204422
Collections
- Kvalifikační práce [18324]
Author
Advisor
Referee
Švec, Kamil
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Veřejná diplomacie, nation branding, soft power, diplomacie, značka, budování značkyKeywords (English)
Public diplomacy, nation branding, soft power, diplomacy, brand, brandingTato bakalářská práce se zabývá tématem veřejné diplomacie a nation brandingu. Jejím cílem bylo představit aktuální rešerši na dané téma v historických, teoretických a empirických souvislostech se zaměřením na vzájemný vztah a provázanost obou konceptů. Téma je zkoumáno na základě literární rešerše a její komparativní analýzy. Práce přináší souhrnné pojednání o tématu reflektující současné stěžejní poznatky v oblasti.
This bachelor's thesis focuses on the topic of public diplomacy and nation branding. The aims of this thesis are to present current knowledge of the given topic in its historical, theoretical and empirical context, bringing the focus into the both concept's mutual relation and cohesion. The topic is examined on the base of a review and further comparative analysis. The study introduces a compendious treatise about the topic, reflecting the key contemporary knowledge in the field of nation branding and public diplomacy.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Polská veřejná diplomacie a její proměny
Defence status: DEFENDEDStraka, Daniel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 17. 6. 2019Tato diplomová práce je případovou studií zabývající se polskou veřejnou diplomacií jako nástrojem zahraniční politiky a jejími proměnami mezi roky 2005 a 2019. Uplatňování veřejné diplomacie je v polském případě ovlivněno ... -
Kulturní sféra zahraniční politiky globálních měst: příklad Londýna a Paříže v letech 2007-2016
Defence status: DEFENDEDChocholová, Anna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Date of defense: 20. 6. 2017This Master's thesis examines the foreign cultural policies of global cities, and incorporates case studies of London and Paris during the years 2007-2016. It answers the question why, in what manner and with what ... -
Veřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorku
Defence status: NOT DEFENDEDRichter, Daniel (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 15. 6. 2022The aim of this bachelor thesis is to determine the success of the Czech Center in New York in public diplomacy and nation branding. The thesis is divided into 5 parts and a conclusion. The main objective of the thesis was ...