dc.contributor.advisor | Nováková, Lenka | |
dc.creator | Šuleková, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-04T12:24:35Z | |
dc.date.available | 2017-04-04T12:24:35Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/11049 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis concentrates at the psycho-prophylactic preparation of pregnant women. It stresses the importance of such preparation for the parents-to-be, and mentions ways to achieve a better and easier childbirth. The thesis consists of two major parts; the theoretical and the empirical. The theoretical part maps the knowledge in the given field. Firstly, it defines and characterizes antenatal courses and explains their positive and negative impact. Secondly, it mentions the structure of the psycho-prophylactic preparation of pregnant women, and speaks about the progress, goals and contents of the antenatal courses. Thirdly, the theoretical part deals with the partner's (or another close person's) presence at birth; it also lists different alternative methods which can be applied at childbirth. The aim of this thesis is to stress the inportance of the psycho-prophylactic preparation of parents-to-be and help eliminate the obstacles on the way to a better and easier childbirth. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Postoj budoucích rodičů a porodních asistentek k psychoprofylaktické přípravě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-06-11 | |
dc.description.department | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 23146 | |
dc.title.translated | The Attitude of Parents-to-Be and Midwives to Psycho-Prophylactic Preparation | en_US |
dc.contributor.referee | Jurásková, Dana | |
dc.identifier.aleph | 000828142 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
thesis.degree.program | Nursing | en_US |
thesis.degree.program | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Nursing | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis concentrates at the psycho-prophylactic preparation of pregnant women. It stresses the importance of such preparation for the parents-to-be, and mentions ways to achieve a better and easier childbirth. The thesis consists of two major parts; the theoretical and the empirical. The theoretical part maps the knowledge in the given field. Firstly, it defines and characterizes antenatal courses and explains their positive and negative impact. Secondly, it mentions the structure of the psycho-prophylactic preparation of pregnant women, and speaks about the progress, goals and contents of the antenatal courses. Thirdly, the theoretical part deals with the partner's (or another close person's) presence at birth; it also lists different alternative methods which can be applied at childbirth. The aim of this thesis is to stress the inportance of the psycho-prophylactic preparation of parents-to-be and help eliminate the obstacles on the way to a better and easier childbirth. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008281420106986 | |