Zobrazit minimální záznam

The Attitude of Parents-to-Be and Midwives to Psycho-Prophylactic Preparation
dc.contributor.advisorNováková, Lenka
dc.creatorŠuleková, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-04T12:24:35Z
dc.date.available2017-04-04T12:24:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11049
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis concentrates at the psycho-prophylactic preparation of pregnant women. It stresses the importance of such preparation for the parents-to-be, and mentions ways to achieve a better and easier childbirth. The thesis consists of two major parts; the theoretical and the empirical. The theoretical part maps the knowledge in the given field. Firstly, it defines and characterizes antenatal courses and explains their positive and negative impact. Secondly, it mentions the structure of the psycho-prophylactic preparation of pregnant women, and speaks about the progress, goals and contents of the antenatal courses. Thirdly, the theoretical part deals with the partner's (or another close person's) presence at birth; it also lists different alternative methods which can be applied at childbirth. The aim of this thesis is to stress the inportance of the psycho-prophylactic preparation of parents-to-be and help eliminate the obstacles on the way to a better and easier childbirth.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titlePostoj budoucích rodičů a porodních asistentek k psychoprofylaktické přípravěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-11
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId23146
dc.title.translatedThe Attitude of Parents-to-Be and Midwives to Psycho-Prophylactic Preparationen_US
dc.contributor.refereeJurásková, Dana
dc.identifier.aleph000828142
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství zdravotnických předmětů pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of nursing subjects in secondary schoolsen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá psychoprofylaktickou přípravou těhotných žen. Hovoří o důležitosti této přípravy pro budoucí rodiče, o možnostech lepší a snadnější cesty porodu. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Teoretická část mapuje poznání v dané oblasti. Nejprve definuje a charakterizuje prenatální kurzy, hovoří o jejich pozitivním a negativním významu. Zmiňuje se o struktuře psychoprofylaktické přípravy těhotných žen, o průběhu, zaměření a obsahu prenatálních kurzů. Dále je v teoretické části popsána přítomnost partnera u porodu či jiné blízké osoby, ale také využití alternativních metod porodu. V empirické části diplomové práce jsem si postupně stanovila celkem 12 hypotéz týkajících se psychoprofylaktické přípravy těhotných žen. Tyto hypotézy jsem stanovila, jak z dotazníku určenému pro 120 žen po porodu, které absolvovaly předporodní přípravu, tak pro 60 porodních asistentek pracujících na vybraných gynekologicko-porodnických pracovištích. Pro jejich ověření jsem provedla rozsáhlý výzkum mezi ženami po porodu a porodními asistentkami. Metodou pro zpracování empirické části diplomové práce byly dva různé nestandardizované dotazníky. Smyslem této diplomové práce je potrhnout důležitost psychoprofylaktické přípravy budoucích rodičů a pomoci odstranit překážky na cestě za...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis concentrates at the psycho-prophylactic preparation of pregnant women. It stresses the importance of such preparation for the parents-to-be, and mentions ways to achieve a better and easier childbirth. The thesis consists of two major parts; the theoretical and the empirical. The theoretical part maps the knowledge in the given field. Firstly, it defines and characterizes antenatal courses and explains their positive and negative impact. Secondly, it mentions the structure of the psycho-prophylactic preparation of pregnant women, and speaks about the progress, goals and contents of the antenatal courses. Thirdly, the theoretical part deals with the partner's (or another close person's) presence at birth; it also lists different alternative methods which can be applied at childbirth. The aim of this thesis is to stress the inportance of the psycho-prophylactic preparation of parents-to-be and help eliminate the obstacles on the way to a better and easier childbirth.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990008281420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV