Zobrazit minimální záznam

Anti-immigration Attitude in Czech Music: Semiotic Analysis
dc.contributor.advisorPodzimek, Jan
dc.creatorRůžička, Miroslav
dc.date.accessioned2019-10-20T20:21:56Z
dc.date.available2019-10-20T20:21:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110796
dc.description.abstractIn my diploma thesis, I am reconstructing the anti-immigration attitude in Czech nationalist music production in the year 2016 in the context of the so-called European migration crisis. The sample consists of five selected music videos for nationalist protest songs reacting to the migration crisis and events connected to it. The thesis is based on the theoretical resources of social semiotics and the method of research is the multimodal semiotic analysis, which allows detailed research of the contents of complex communicates like music videos. In the theoretical part, I focus on acquainting the reader to the basics of semiotics, from where I gradually transfer to the school of social semiotics and their theories of modes and multimodality which represent the theoretical background for the analysis in the practical part. Next, I turn to clarifying the progress of the so-called European migration crisis in the years 2015 and 2016 which were crucial for the creation of these nationalist music videos. Also, I justify the choice of the sample and the analyzed themes. The practical part the contains the analysis of the selected music videos using the multimodal semiotic analysis considering three modes - the mode of speech, moving pictures and music. I decode the signs belonging to the pre-set themes....en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci rekonstruuji protiimigrační postoj v české vlastenecké hudební tvorbě v roce 2016 na pozadí tzv. evropské migrační krize. Vzorek sestává z pěti vybraných videoklipů k českým vlasteneckým protestním písním reagujícím na migrační krizi a události s ní spojené. V práci vycházím z teoretických východisek sociální sémiotiky a jako metodu výzkumu využívám multimodální sémiotickou analýzu, která dovoluje detailně zkoumat obsah komplexních komunikátů, jako je právě videoklip. V teoretické části se zaměřuji na seznámení čtenáře se základy sémiotiky, od kterých plynule přecházím ke škole sociální sémiotiky a jejích teorií módů a multimodality, které poskytují teoretické ukotvení pro analýzu v praktické části. Dále se také věnuji přiblížení průběhu tzv. evropské migrační krize v letech 2015 a 2016, jenž byl určující pro vznik těchto vlasteneckých videoklipů. Také zdůvodňuji výběr vzorku a analyzovaných motivů. Praktická část potom obsahuje samotný rozbor vybraných videoklipů pomocí multimodální sémiotické analýzy s ohledem na tři módy - mód řeči, videa a hudby. V nich dekóduji znaky patřící pod předem nastavené motivy. Výsledky každé z analýz jednotlivě shrnuji a z těchto shrnutí nakonec provádím finální syntézu výsledků, která odhaluje podobu protiimigračního postoje v těchto...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectsociální sémiotikacs_CZ
dc.subjectmódycs_CZ
dc.subjectmultimodální analýzacs_CZ
dc.subjectvideoklipycs_CZ
dc.subjectvlastenectvícs_CZ
dc.subjectprotestní písněcs_CZ
dc.subjectevropská migrační krizecs_CZ
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectsocial semioticsen_US
dc.subjectmodesen_US
dc.subjectmultimodal analysisen_US
dc.subjectmusic videosen_US
dc.subjectpatriotismen_US
dc.subjectprotest songsen_US
dc.subjectEuropean migration crisisen_US
dc.titleAntiimigrační postoj v české hudební tvorbě: sémiotická analýzacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-24
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId202941
dc.title.translatedAnti-immigration Attitude in Czech Music: Semiotic Analysisen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci rekonstruuji protiimigrační postoj v české vlastenecké hudební tvorbě v roce 2016 na pozadí tzv. evropské migrační krize. Vzorek sestává z pěti vybraných videoklipů k českým vlasteneckým protestním písním reagujícím na migrační krizi a události s ní spojené. V práci vycházím z teoretických východisek sociální sémiotiky a jako metodu výzkumu využívám multimodální sémiotickou analýzu, která dovoluje detailně zkoumat obsah komplexních komunikátů, jako je právě videoklip. V teoretické části se zaměřuji na seznámení čtenáře se základy sémiotiky, od kterých plynule přecházím ke škole sociální sémiotiky a jejích teorií módů a multimodality, které poskytují teoretické ukotvení pro analýzu v praktické části. Dále se také věnuji přiblížení průběhu tzv. evropské migrační krize v letech 2015 a 2016, jenž byl určující pro vznik těchto vlasteneckých videoklipů. Také zdůvodňuji výběr vzorku a analyzovaných motivů. Praktická část potom obsahuje samotný rozbor vybraných videoklipů pomocí multimodální sémiotické analýzy s ohledem na tři módy - mód řeči, videa a hudby. V nich dekóduji znaky patřící pod předem nastavené motivy. Výsledky každé z analýz jednotlivě shrnuji a z těchto shrnutí nakonec provádím finální syntézu výsledků, která odhaluje podobu protiimigračního postoje v těchto...cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis, I am reconstructing the anti-immigration attitude in Czech nationalist music production in the year 2016 in the context of the so-called European migration crisis. The sample consists of five selected music videos for nationalist protest songs reacting to the migration crisis and events connected to it. The thesis is based on the theoretical resources of social semiotics and the method of research is the multimodal semiotic analysis, which allows detailed research of the contents of complex communicates like music videos. In the theoretical part, I focus on acquainting the reader to the basics of semiotics, from where I gradually transfer to the school of social semiotics and their theories of modes and multimodality which represent the theoretical background for the analysis in the practical part. Next, I turn to clarifying the progress of the so-called European migration crisis in the years 2015 and 2016 which were crucial for the creation of these nationalist music videos. Also, I justify the choice of the sample and the analyzed themes. The practical part the contains the analysis of the selected music videos using the multimodal semiotic analysis considering three modes - the mode of speech, moving pictures and music. I decode the signs belonging to the pre-set themes....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV