Školní družina z pohledu rodičů a dětí
School clubs from the perspective of parents and children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111413Identifikátory
SIS: 213507
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaplánek, Michal
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
26. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vychovatel, rodiče, děti, školní družina, očekávání, spolupráceKlíčová slova (anglicky)
educator, parents, children, after school club, expectations, cooperationTato bakalářská práce se zabývá tím, jak rodiče a děti vnímají školní družinu ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC v MČ Praha - Letňany a co od ní očekávají. Praktická část nejprve zjišťuje formou dotazníku úroveň povědomí rodičů o fungování školní družiny, a zda jsou jejich očekávání naplněna. Dále se soustřeďuje na vnímání pozitiv a negativ školní družiny z pohledu dětí, které ji navštěvují. Teoretická část shrnuje obecné normativní cíle, poslání, funkce a personální podmínky chodu školní družiny a představuje konkrétní provozní podmínky fungování zkoumané školní družiny, která je zkoumána v praktické části. Diskutována je také otázka vzájemné spolupráce vychovatele a rodiče. V závěru práce popisuje výsledky praktické části, formuluje očekávání rodičů a dětí, a porovnává je s teoretickými poznatky a možnostmi realizace.
This bachelor thesis deals with parents' und children's perceptions, opinions and expectations regarding the after school club centre of General František Fajtl DFC Grammar School and Kindergarten in the district of Prague-Letňany. The explorative part of the thesis entails a survey via questionnaires on parents' expectations and opinions how the school youth centre works. Attending children's perceptions of strengths and weaknesses of the youth centre are included as well. The theoretical part of the thesis analyses normative goals, mission, function and staff conditions of school youth centres in general and the above mentioned centre in particular. The question of mutual cooperation between parents and staff in charge is also discussed. The conclusion synthesises the main findings of both of these parts - that is, the expectations of the parents and children are compared with the theoretical groundwork and supplemented with feasible options of its implementation.