Školní družina z pohledu rodičů a dětí
School clubs from the perspective of parents and children
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111413Identifiers
Study Information System: 213507
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Kaplánek, Michal
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
26. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
vychovatel, rodiče, děti, školní družina, očekávání, spolupráceKeywords (English)
educator, parents, children, after school club, expectations, cooperationTato bakalářská práce se zabývá tím, jak rodiče a děti vnímají školní družinu ZŠ a MŠ generála Františka Fajtla DFC v MČ Praha - Letňany a co od ní očekávají. Praktická část nejprve zjišťuje formou dotazníku úroveň povědomí rodičů o fungování školní družiny, a zda jsou jejich očekávání naplněna. Dále se soustřeďuje na vnímání pozitiv a negativ školní družiny z pohledu dětí, které ji navštěvují. Teoretická část shrnuje obecné normativní cíle, poslání, funkce a personální podmínky chodu školní družiny a představuje konkrétní provozní podmínky fungování zkoumané školní družiny, která je zkoumána v praktické části. Diskutována je také otázka vzájemné spolupráce vychovatele a rodiče. V závěru práce popisuje výsledky praktické části, formuluje očekávání rodičů a dětí, a porovnává je s teoretickými poznatky a možnostmi realizace.
This bachelor thesis deals with parents' und children's perceptions, opinions and expectations regarding the after school club centre of General František Fajtl DFC Grammar School and Kindergarten in the district of Prague-Letňany. The explorative part of the thesis entails a survey via questionnaires on parents' expectations and opinions how the school youth centre works. Attending children's perceptions of strengths and weaknesses of the youth centre are included as well. The theoretical part of the thesis analyses normative goals, mission, function and staff conditions of school youth centres in general and the above mentioned centre in particular. The question of mutual cooperation between parents and staff in charge is also discussed. The conclusion synthesises the main findings of both of these parts - that is, the expectations of the parents and children are compared with the theoretical groundwork and supplemented with feasible options of its implementation.