Zobrazit minimální záznam

The War of Roses and its Influence in Illuminated Manuscripts at the English Court at the turn of the 15th and 16th Centuries
dc.contributor.advisorJarošová, Markéta
dc.creatorKopáčková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-10-30T10:53:08Z
dc.date.available2019-10-30T10:53:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111475
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to explain the political causes of the civil war, the so-called royal war in England between 1455 and 1487. The struggle for the throne and domination over the land between the Yorks and Lancasters took place throughout England with the support of many notable aristocratic families. The culmination of this war is the union of generations and the arrival of the new Tudor dynasty on the English throne. The main part deals with the symbol of the rose and its heraldic projection on the English courts. In the preserved book painting from Charles d 'Orleans from 1483 and 1492-1500 we can see the heraldic animals of the genera and the symbolism associated with them. We can see the gradual joining of the white York and red Lancaster roses, resulting in the arrival of the Tudor. The painting of the beginning of the Tudor family can be seen in a copy from Hugo de Lembourg of 1487, which depicts the royal wedding of Henry V. and Catherine of Valois. In 1515 Magister Sampson's coins are symbolic Tudorian shrub tree with hidden symbols that are explained in the work. Last but not least, attention is paid to displaying selected monarchs in the form of initials and book paintings.en_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je vysvětlení politických příčin občanské války, takzvané války růží v Anglii v letech 1455-1487. Boj o trůn a nadvládu nad zemí mezi rodem Yorků a Lancasterů se odehrávala po celém území Anglie s podporou mnoha významných šlechtických rodin. Vyvrcholením této války bylo spojení rodů a nástup nové dynastie Tudorovců na anglický trůn. Podstatná část práce se zabývá symbolem růže a jejím heraldickým promítnutním na anglických dvorech. V dochované knižní malbě od Charlese d`Orleans z roku 1483 a 1492-1500 vidíme heraldická zvířata rodů a symboliku s nimi spojenou. Můžeme zde pozorovat postupné spojení bílé yorkské a červené lancasterské růže, což je následek nástupu Tudorovců na anglický trůn. Knižní malbu s tématikou počátku tudorovského rodu můžeme vidět v kopii od Hugema de Lembourga z roku 1487, kde je vyobrazena královská svatba Jindřicha V. a Kateřiny z Valois. V monetech od Magistera Sampsona z roku 1516 je symbolický tudorovský keřový strom se skrytými symboly, které jsou v práci vysvětleny. V neposlední řadě je zde věnovaná pozornost zobrazování vybraných panovníků formou iniciál a menších knižních maleb.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectWar of the rosesen_US
dc.subject15th centuryen_US
dc.subjectbook paintingen_US
dc.subjectTudor roseen_US
dc.subjectwhite rose of Yorken_US
dc.subjectred rose of Lancasteren_US
dc.subjectVálka růžícs_CZ
dc.subject15.stoletícs_CZ
dc.subjectknižní malbacs_CZ
dc.subjectturodovská růžecs_CZ
dc.subjectyorská růžecs_CZ
dc.subjectlancasterská růžecs_CZ
dc.titleVálka růží a její vliv v knižní malbě na anglickém dvoře na přelomu 15. a 16. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-19
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210641
dc.title.translatedThe War of Roses and its Influence in Illuminated Manuscripts at the English Court at the turn of the 15th and 16th Centuriesen_US
dc.contributor.refereeNespěšná Hamsíková, Magdaléna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je vysvětlení politických příčin občanské války, takzvané války růží v Anglii v letech 1455-1487. Boj o trůn a nadvládu nad zemí mezi rodem Yorků a Lancasterů se odehrávala po celém území Anglie s podporou mnoha významných šlechtických rodin. Vyvrcholením této války bylo spojení rodů a nástup nové dynastie Tudorovců na anglický trůn. Podstatná část práce se zabývá symbolem růže a jejím heraldickým promítnutním na anglických dvorech. V dochované knižní malbě od Charlese d`Orleans z roku 1483 a 1492-1500 vidíme heraldická zvířata rodů a symboliku s nimi spojenou. Můžeme zde pozorovat postupné spojení bílé yorkské a červené lancasterské růže, což je následek nástupu Tudorovců na anglický trůn. Knižní malbu s tématikou počátku tudorovského rodu můžeme vidět v kopii od Hugema de Lembourga z roku 1487, kde je vyobrazena královská svatba Jindřicha V. a Kateřiny z Valois. V monetech od Magistera Sampsona z roku 1516 je symbolický tudorovský keřový strom se skrytými symboly, které jsou v práci vysvětleny. V neposlední řadě je zde věnovaná pozornost zobrazování vybraných panovníků formou iniciál a menších knižních maleb.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to explain the political causes of the civil war, the so-called royal war in England between 1455 and 1487. The struggle for the throne and domination over the land between the Yorks and Lancasters took place throughout England with the support of many notable aristocratic families. The culmination of this war is the union of generations and the arrival of the new Tudor dynasty on the English throne. The main part deals with the symbol of the rose and its heraldic projection on the English courts. In the preserved book painting from Charles d 'Orleans from 1483 and 1492-1500 we can see the heraldic animals of the genera and the symbolism associated with them. We can see the gradual joining of the white York and red Lancaster roses, resulting in the arrival of the Tudor. The painting of the beginning of the Tudor family can be seen in a copy from Hugo de Lembourg of 1487, which depicts the royal wedding of Henry V. and Catherine of Valois. In 1515 Magister Sampson's coins are symbolic Tudorian shrub tree with hidden symbols that are explained in the work. Last but not least, attention is paid to displaying selected monarchs in the form of initials and book paintings.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV