Sociální tématika v Českém konceptuálním umění 90. let 20. století
Social themes in czech conceptual art of ninetieth of 20. century
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11171Identifikátory
SIS: 14956
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bydžovská, Lenka
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
11. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
v českém jazyce Sociální tématika v českém konceptuálním umění devadesátých let dvacátého století Má práce se věnuje období devadesátých let dvacátého století v Čechách. Snažím se poukázat na fakt, že pro české umění devadesátých let (nejmladší generace) byl konceptualismus velice rozšířené médium. Konceptualismus se stal aktuálním médiem pro všechny umělecké obory. Sociální tématika začala být po revoluci častým námětem (ne jediným), který byl nejvíce zpracováván právě mladými konceptualisty. Vybrala jsem nejtypičtější zástupce tohoto žánru, kteří se sociální tématikou pracují, ale každý z nich se na tuto sociální problematiku dívá odlišným pohledem. Jsou jimi: skupina Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický, Krištof Kintera. Rozebírám tvorbu těchto autorů, kterou rozděluji do několika tématických skupin. Na závěr stručně zmiňuji dílo Kateřiny Šedé, jedné z nejmladších umělkyň současného českého umění, zabývající se touto problematikou. Na začátku práce stručně nastiňuji situaci odehrávající se v devadesátých letech na české umělecké scéně: okolnosti kolem změn na pražské AVU, nejmladší nastupující generace umělců, stav galerií, výstava CZ99. Následně se zmiňuji o konceptualismu jako o fenoménu pro generaci českých umělců devadesátých let a poukazuji na instalaci jako na nejčastěji používaný...
v anglickém jazyce Annotation in English language Social themes in Czech conceptual art of ninetieth of twentieth century My report is dedicated to period of ninetieth of twentieth century in Czech republic. I try to refer on fact that in Czech art of ninetieth (youngest generation) was conceptualism very broadly used medium. Conceptualism became temporary medium for all fields of art. After revolution social questions became frequent theme (not only), mostly cultivated by young conceptualists. I have selected most typical representatives of this genre, who use social themes, each one from different perspective. Namely it is group Pondělí, Milena Dopitová, Jiří Černický and Krištof Kintera. I analyse production of these authors and I divide them to several groups. Finally I briefly mention production of Kateřina Šedá one of the youngest artists of contemporary Czech art focusing on this subject. In the introduction I briefly outline situation during ninetieth in Czech art scene, circumstances of changes in Prague AVU, youngest generation of artists, status of galleries, exhibition CZ99. I continue mentioning conceptualism as phenomenon for Czech artists of ninetieth and I refer to installations as most commonly used mean of expression of mentioned artistic generation. In my report I try first of all...