Zobrazit minimální záznam

Angle in Geometry
dc.contributor.advisorHolíková, Marie
dc.creatorMichálková, Iveta
dc.date.accessioned2019-11-11T09:59:04Z
dc.date.available2019-11-11T09:59:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111807
dc.description.abstractThe theme of this work is an angle in the history of mankind. The introductory part of the work is devoted to the first surviving mention of angles in the history. In the second and the third part is the attention given to the development of tools and instruments that allow to measure angles in practice. The fourth section focuses on the issue of the introduction of the angles in the textbooks for primary and secondary schools in the Czech Republic. It monitors that in each of textbooks the angles are introduced in the same way, or if there are some textbooks show a more significant deviation in this direction. In other parts of the work devoted to the various kinds of angles and couples of angles and operations with them. Attention is paid to how the counting here, so the graphics operations with the angles. A substantial part of the work consists of trigonometric functions. The work provides multiple ways of introduction and definitions of the trigonometric functions. The examples demonstrate the application and importance of trigonometric functions and their properties in the solution of practical tasks. The penultimate chapter is devoted to the complex numbers. In this section, the work focuses primarily on complex numbers in goniometrickém shape and calculations with them. A section is devoted...en_US
dc.description.abstractTématem této práce je úhel v dějinách lidstva. Úvodní část práce je věnována prvním dochovaným zmínkám o úhlech v historii. Ve druhé a třetí části je pozornost věnována vývoji nástrojů a přístrojů umožňujících měřit úhly v praxi. Čtvrtá část se zaměřuje na problematiku zavedení úhlů v učebnicích pro základní a střední školy v České republice. Sleduje, zda jsou v jednotlivých učebnicích úhly zavedeny stejným způsobem, nebo vykazuje-li některá učebnice v tomto směru výraznější odchylku. V dalších částech se práce věnuje různým druhům úhlů a dvojicím úhlů a operacím s nimi. Pozornost je zde věnována jak početním, tak grafickým operacím s úhly. Podstatnou část práce tvoří goniometrické funkce. Práce poskytuje různé způsoby zavedení a definice goniometrických funkcí. Na příkladech předvádí využití a význam goniometrických funkcí a jejich vlastností při řešení praktických úloh. Předposlední kapitola je věnována komplexním číslům. V této části se práce zaměřuje především na komplexní čísla v goniometrickém tvaru a výpočtům s nimi. Pro zajímavost a zpestření je v práci zařazena také část, která je věnována knize s názvem Plochozemě anglického autora Edwina Abbotta. Kniha popularizuje geometrii a poskytuje netradiční pohled nejen na samotný úhel, ale i ostatní rovinné útvary. V závěrečné části práce je...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectÚhelcs_CZ
dc.subjectMěření úhlucs_CZ
dc.subjectOblouková míracs_CZ
dc.subjectÚhly příslušné k obvodu kružnicecs_CZ
dc.subjectAnhleen_US
dc.subjectMeasuring anglesen_US
dc.subjectRadianen_US
dc.subjectAngles in Cyrcleen_US
dc.titleÚhel v geometriics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-21
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId205538
dc.title.translatedAngle in Geometryen_US
dc.contributor.refereeZamboj, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTématem této práce je úhel v dějinách lidstva. Úvodní část práce je věnována prvním dochovaným zmínkám o úhlech v historii. Ve druhé a třetí části je pozornost věnována vývoji nástrojů a přístrojů umožňujících měřit úhly v praxi. Čtvrtá část se zaměřuje na problematiku zavedení úhlů v učebnicích pro základní a střední školy v České republice. Sleduje, zda jsou v jednotlivých učebnicích úhly zavedeny stejným způsobem, nebo vykazuje-li některá učebnice v tomto směru výraznější odchylku. V dalších částech se práce věnuje různým druhům úhlů a dvojicím úhlů a operacím s nimi. Pozornost je zde věnována jak početním, tak grafickým operacím s úhly. Podstatnou část práce tvoří goniometrické funkce. Práce poskytuje různé způsoby zavedení a definice goniometrických funkcí. Na příkladech předvádí využití a význam goniometrických funkcí a jejich vlastností při řešení praktických úloh. Předposlední kapitola je věnována komplexním číslům. V této části se práce zaměřuje především na komplexní čísla v goniometrickém tvaru a výpočtům s nimi. Pro zajímavost a zpestření je v práci zařazena také část, která je věnována knize s názvem Plochozemě anglického autora Edwina Abbotta. Kniha popularizuje geometrii a poskytuje netradiční pohled nejen na samotný úhel, ale i ostatní rovinné útvary. V závěrečné části práce je...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this work is an angle in the history of mankind. The introductory part of the work is devoted to the first surviving mention of angles in the history. In the second and the third part is the attention given to the development of tools and instruments that allow to measure angles in practice. The fourth section focuses on the issue of the introduction of the angles in the textbooks for primary and secondary schools in the Czech Republic. It monitors that in each of textbooks the angles are introduced in the same way, or if there are some textbooks show a more significant deviation in this direction. In other parts of the work devoted to the various kinds of angles and couples of angles and operations with them. Attention is paid to how the counting here, so the graphics operations with the angles. A substantial part of the work consists of trigonometric functions. The work provides multiple ways of introduction and definitions of the trigonometric functions. The examples demonstrate the application and importance of trigonometric functions and their properties in the solution of practical tasks. The penultimate chapter is devoted to the complex numbers. In this section, the work focuses primarily on complex numbers in goniometrickém shape and calculations with them. A section is devoted...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code4


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV