Slovanská epopej jako architektonický úkol
The Slavic Epic as a task of architecture
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/112495Identifikátory
SIS: 213086
Kolekce
- Kvalifikační práce [2248]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vajčner, Jiří
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny evropské kultury
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
19. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Alfons Mucha, Slovanská epopej, architektura, historická malba, výstavnictvíKlíčová slova (anglicky)
Alfons Mucha, The Slavic Epic, architecture, historical paintings, exhibition managementDiplomantka zpracuje studii na téma umístění Slovanské epopeje jako architektonického problému v širších souvislostech. Nejprve stručně objasní úlohu velkých malířských historických cyklů při utváření národní identity a shrne pokusy, učiněné v českém prostředí před Muchou. V samostatné kapitole exponuje Slovanskou epopej. Podrobně pak rekonstruuje peripetie hledání vhodného místa od prvotní Muchovy intence po současnost, především ukáže, jaké nároky klade na budovu, v níž by měla být umístěna. Samostatně zpracuje dosavadní projekty na stavbu nového pavilonu a úpravu stávajících objektů. Analytické poznatky shrne v závěrečné kapitole v návrh kritérií optimálního architektonického řešení v komplexnosti, která zahrne i problematiku výstavnickou a marketingovou.
The work at hand deals in a broader way with the placement of the Slavic Epic from an architectural point of view. The author first focuses on the role of historical monumental canvases in relation to the formation of the national identity and looks in this respect at some Czech monumental canvases before the Slavic Epic was painted. Another chapter deals primarily with the Slavic Epic. It presents a detailed view on a difficult process of finding a tailor-made exhibition space for the monumental canvas from the point Alfons Mucha started with its painting until the present time. It also shows specific demands on a building in which the Slavic Epic should have been placed. The next chapter presents all projects that have been made so far to build a new exhibition space for the Slavic Epic. Based on the analysis of this work the final chapter describes author's own ideal proposal of a complex architectural solution of the exhibition space which also encompasses exhibition management and marketing.