Názory rodičů a učitelů na odměny a tresty při výchově žáků SZŠ
Opinions of parents and teachers to rewards and punishments in education of Secondary Nursing School students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11269Identifikátory
SIS: 23113
Kolekce
- Kvalifikační práce [4497]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jurásková, Dana
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
12. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy, výchovných prostředků a období adolescence. Teoretická část vymezuje pojem výchova, popisuje základní výchovné cíle a styly, roli rodičů a učitelů při výchově adolescentů, často používané výchovné prostředky a vývojové změny, kterými jedinec prochází v období dospívání. Výzkumná část zjišťuje, které výchovné prostředky používají rodiče a učitelé při výchově žáků SZŠ nejčastěji a zároveň sleduje názory žáků na uvedenou problematiku. K výzkumnému šetření byl použit dotazník vlastní konstrukce pro rodiče a učitele a řízený rozhovor se žáky. Vlastní výzkum byl realizován na SZŠ v Berouně, VOŠZ a SZŠ Jana Evangelisty Purkyně v Mostě, SZŠ a VOŠZ v Plzni a SZŠ Ruská v Praze 10. Z výsledků výzkumu je patrné, že rodiče i učitelé se snaží zachovávat partnerský vztah s dospívajícími dětmi a výchovu spíše zakládat na motivaci, odměňování a respektování domluvených pravidel.
Diploma thesis aims to problems of education, educational instruments and period of adolescence. Theoretical part defines the term education, describes basic educational goals and styles, role of parents and teachers in education of adolescents, frequently used educational instruments and evolutional changes, which are experienced by each individual during period of adolescence. Research part discovers which educational instruments are used by parents and teachers during education of students of Secondary Nursing School (SNS) at most and also traces opinions of students to presented issue. The research has been done using own questionnaire for parents and teachers and using controlled interview for students. The research itself was realized at SNS in Beroun, Higher Nursing School (HNS) and SNS of Jan Evangelista Purkyně in Most, SNS and HNS in Pilsen and SNS Ruská in Prague 10. It is obvious from the results of research that parents and teachers try to keep relationship with adolescents and they base the education rather on motivation, rewards and respect of established rules.