Zobrazit minimální záznam

Development of balance abilities in period of fundamental training in Teamgym
dc.contributor.advisorChrudimský, Jan
dc.creatorDymáková, Dominika
dc.date.accessioned2020-02-03T10:52:43Z
dc.date.available2020-02-03T10:52:43Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116065
dc.description.abstractNázev: Rozvoj rovnováhových schopností v etapě základního tréninku Teamgymu Cíl: Cílem práce je ověřit vliv intervenčního pohybového programu s vybranými cvičeními Jógy na úroveň rovnováhových schopností gymnastek v základní etapě tréninku Teamgymu. Metody: Byl vytvořen intervenční pohybový program zaměřený na rozvoj rovnováhových schopností, program obsahuje cvičení (pozice) z jógy. Program byl aplikován v tréninku gymnastek Teamgymu po dobu čtrnácti týdnů. Vliv intervence byl ověřen komparací výsledků experimentální a kontrolní skupiny ve vybraných testech rovnováhových schopností. Analýza dat byla provedena prostřednictvím neparametrického Mann-Whitneho testu s určenou hladinou pravděpodobnosti 95 %. Výběr testu byl proveden na základě nízkému počtu probandů a předpokládanému jiného než normálního rozdělení dat. Výsledky: Výsledky experimentální a kontrolní skupiny při srovnání rozdílů výsledků vstupního a výstupního měření ukazují, zlepšení výkonu ve vybraných testech a to u obou skupin. Itraindividuální srovnání ukazuje, že experimentální skupina se ve výstupních testech zlepšila, a to v testu Stoj na jedné noze oči otevřené a celkem šest probandek z osmi se zlepšilo v nestandardizovaném testu Stoj na rukou. Kontrolní skupina se zlepšila v testech Chůze na lavičce a Stoj na rukou. V porovnání...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Development of balance abilities in period of fundamental training in Teamgym Objectives: The aim of the work is to verify the effect of the interventional movement program with selected Yoga exercises to the level of gymnastic balance skills in the basic stage of Teamgym training. Methods: An interventional movement program has been created aimed at developing the balance of abilities, the program includes yoga exercises. The program was applied in Teamgym training after fifteen weeks. The influence of the intervention was verified by comparing the results of the experimental and control groups in selected tests of balanced abilities. Data analysis was performed using a non-parametric Mann-Whitney test with a determined probability level of 95%. Test selection was demonstrated on the basis of low probands and expected results than normal data distribution. Results: The results of the experimental and control groups, when comparing the differences of the results of the input and output measurements, show an improvement in the performance in the selected tests in both groups. This individual comparison shows that the experimental group improved in the outcome tests, in the Standing On One Leg test, with the eyes open and a total of six probands out of eight improved in the non-standardized...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectDevelopment of balance in the basic of Teamgym trainingen_US
dc.subjectTeamgymcs_CZ
dc.subjectjógacs_CZ
dc.subjectrovnováhové schopnostics_CZ
dc.subjecttestovánícs_CZ
dc.subjectintervenční programcs_CZ
dc.titleRozvoj rovnovážných schopností v etapě základního tréninku v Teamgymucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-13
dc.description.departmentGymnastikacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId193250
dc.title.translatedDevelopment of balance abilities in period of fundamental training in Teamgymen_US
dc.contributor.refereeKašparová, Alena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Rozvoj rovnováhových schopností v etapě základního tréninku Teamgymu Cíl: Cílem práce je ověřit vliv intervenčního pohybového programu s vybranými cvičeními Jógy na úroveň rovnováhových schopností gymnastek v základní etapě tréninku Teamgymu. Metody: Byl vytvořen intervenční pohybový program zaměřený na rozvoj rovnováhových schopností, program obsahuje cvičení (pozice) z jógy. Program byl aplikován v tréninku gymnastek Teamgymu po dobu čtrnácti týdnů. Vliv intervence byl ověřen komparací výsledků experimentální a kontrolní skupiny ve vybraných testech rovnováhových schopností. Analýza dat byla provedena prostřednictvím neparametrického Mann-Whitneho testu s určenou hladinou pravděpodobnosti 95 %. Výběr testu byl proveden na základě nízkému počtu probandů a předpokládanému jiného než normálního rozdělení dat. Výsledky: Výsledky experimentální a kontrolní skupiny při srovnání rozdílů výsledků vstupního a výstupního měření ukazují, zlepšení výkonu ve vybraných testech a to u obou skupin. Itraindividuální srovnání ukazuje, že experimentální skupina se ve výstupních testech zlepšila, a to v testu Stoj na jedné noze oči otevřené a celkem šest probandek z osmi se zlepšilo v nestandardizovaném testu Stoj na rukou. Kontrolní skupina se zlepšila v testech Chůze na lavičce a Stoj na rukou. V porovnání...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Development of balance abilities in period of fundamental training in Teamgym Objectives: The aim of the work is to verify the effect of the interventional movement program with selected Yoga exercises to the level of gymnastic balance skills in the basic stage of Teamgym training. Methods: An interventional movement program has been created aimed at developing the balance of abilities, the program includes yoga exercises. The program was applied in Teamgym training after fifteen weeks. The influence of the intervention was verified by comparing the results of the experimental and control groups in selected tests of balanced abilities. Data analysis was performed using a non-parametric Mann-Whitney test with a determined probability level of 95%. Test selection was demonstrated on the basis of low probands and expected results than normal data distribution. Results: The results of the experimental and control groups, when comparing the differences of the results of the input and output measurements, show an improvement in the performance in the selected tests in both groups. This individual comparison shows that the experimental group improved in the outcome tests, in the Standing On One Leg test, with the eyes open and a total of six probands out of eight improved in the non-standardized...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastikacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV