Vážení uživatelé, z důvodu pravidelné údržby bude Digitální repozitář UK v době od 14:15 do cca 14:30 dočasně nedostupný. Ukončete prosím svoji práci a odhlašte se ze systému. Děkujeme za pochopení. Dear CU Digital Repository users. The system will be going down for regular maintenance from 2:15 PM to approx. 2:30 PM. Please save your work and logout. Thank you for your understanding.

Zobrazit minimální záznam

Interpreting J. S. Bach's Piano Partita No. 2
dc.contributor.advisorGregor, Vít
dc.creatorUlmanová, Denisa
dc.date.accessioned2020-03-06T10:49:15Z
dc.date.available2020-03-06T10:49:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116221
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to provide basic orientation in the context of Bach's Piano Partitas, their content and composing strategies Bach's music encompasses in general. In the opening of the thesis, there is a brief summary of the composers's biography aimed on the moments that are connected to the creation of the partita. Hence, the work is described in detail, each part is commented on and demonstrated in short extracts of music. The author of the thesis then explores, comments and compares various interpretations and recordings made by great piano and harpsichord female personas such as Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva and Zuzana Ruzickova. A very important chapter of this work is the one that deals with historical musical instruments (clavichord, harpsichord, organ) as opposed to usage of a modern piano and the specifics of interpreting baroque music on a keayboard instrument such as melodic ornaments, dynamics, articulation and so on. The author also refers to her personal practical experience with this piece of music and discusses it from the interpretational and pedagogical point of view. KEYWORDS Bach, Partita no. 2, interpretion, polyphony, suita, piano, harpsichord, Argerich, Nikolayeva, Ruzickovaen_US
dc.description.abstractCílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičkovács_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBachcs_CZ
dc.subjectpartitacs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectpolyfoniecs_CZ
dc.subjectsuitacs_CZ
dc.subjectklavírcs_CZ
dc.subjectcembalocs_CZ
dc.subjectArgerichcs_CZ
dc.subjectNikolayevacs_CZ
dc.subjectRůžičkovács_CZ
dc.subjectBachen_US
dc.subjectpartitaen_US
dc.subjectinterpretionen_US
dc.subjectpolyphonyen_US
dc.subjectsuitaen_US
dc.subjectpianoen_US
dc.subjectharpsichorden_US
dc.subjectArgerichen_US
dc.subjectNikolayevaen_US
dc.subjectRuzickovaen_US
dc.titleInterpretační přístupy ke klavírní Partitě č. 2, c moll J. S. Bachacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-21
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId212856
dc.title.translatedInterpreting J. S. Bach's Piano Partita No. 2en_US
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
dc.identifier.aleph002309668
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je podat čtenáři základní orientaci v kontextu Bachových klavírních partit, jejich složení a Bachovy skladatelské prostředky užité v těchto dílech. V úvodu práce je k dispozici také stručný výtah autorova životopisu se zaměřením na důležité životní momenty, které se ke vzniku díla vážou. Práce se vzápětí detailně zaměřuje na klavírní partitu č. 2 c moll, jejíž jednotlivé části jsou rozebrány a zmíněné téze do velké míry ilustrovány na notových příkladech . Autorka se věnuje různorodým interpretacím velkých klavírních a cembalových mistryň jakými jsou klavíristky Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva a cembalistka Zuzana Růžičková, komentuje a v závěru stručně srovnává tyto interpretace. Důležitou součástí je pojednání o dobových nástrojích (klavichord, cembalo, varhany) v kontrastu s moderním klavírem a prostor je ponechán také specifikům interpretace barokních děl jako je například hraní melodických ozdob, artikulace, dynamika, atd. Autorka taktéž poukazuje na svou osobní zkušenost s tímto dílem a nahlíží na skladbu z pohledu interpretačně-pedagogického. KLÍČOVÁ SLOVA Bach, Partita č. 2, interpretace, polyfonie, suita, klavír, cembalo, Argerich, Nikolajeva, Růžičkovács_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to provide basic orientation in the context of Bach's Piano Partitas, their content and composing strategies Bach's music encompasses in general. In the opening of the thesis, there is a brief summary of the composers's biography aimed on the moments that are connected to the creation of the partita. Hence, the work is described in detail, each part is commented on and demonstrated in short extracts of music. The author of the thesis then explores, comments and compares various interpretations and recordings made by great piano and harpsichord female personas such as Martha Argerich, Tatiana Nikolayeva and Zuzana Ruzickova. A very important chapter of this work is the one that deals with historical musical instruments (clavichord, harpsichord, organ) as opposed to usage of a modern piano and the specifics of interpreting baroque music on a keayboard instrument such as melodic ornaments, dynamics, articulation and so on. The author also refers to her personal practical experience with this piece of music and discusses it from the interpretational and pedagogical point of view. KEYWORDS Bach, Partita no. 2, interpretion, polyphony, suita, piano, harpsichord, Argerich, Nikolayeva, Ruzickovaen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990023096680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV