Srovnávací analýza interpretace s důrazem na historický kontext a autentičnost provedení díla: rozbor různých realizací díla Claudia Monteverdiho "Vespro della Beata vergine" (1610).
Comparative analysis of the interpretation with an emphasis on historical context and authenticity of performance art: an analysis of the implementation of various works of Claudio Monteverdi's "della Beata Vergine Vespri" (1610).
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11645Identifikátory
SIS: 88893
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
22. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své diplomové práci se zabývám dílem Claudia Monteverdiho a srovnáním tří interpretací jeho největší duchovní kompozice Vespro della beata Vergine. Raně barokní skladatel ji napsal v roce 1610. Toto dílo tvoří nejen předěl v Monteverdiho skladatelském vývoji, zároveň tvoří i pomyslnou čáru mezi duchovní hudbou renesance a nastupujícího baroka. Jako předmět svého zkoumání jsem si vybral tři stylově různé interpretace špičkových interpretů konce minulého století. Samotné srovnání není jediným vyústěním práce, smyslem textu je i zachytit Monteverdiho skladatelskou osobnost, pochopit její rozměr v kontextu hudebního vývoje a v neposlední řadě nastolit základní otázky týkající se autentické interpretace a tvůrčího přístupu k dílu z přelomu 16. a 17. století. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In my dissertation I'm working at the work of art made by Claudio Monteverdi (1567 - 1643) and also comparing three different interpretations of his masterpiece Vespro delta beata Vergine. He wrote this composition in 1610 and so came to a new quality not only for himself and his musical progress, but also for whole musical history. We can say that his Vespro is the first important sacred baroque composition. The comparing is not the only intention for me, I would like to discribe also composers personality in context of musical history and answer some principal question about the problem of "the autentic interpretation". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)