Výcvik lezení nevidomých dětí na přírodních terénech
Rock climbing for blind children
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/11729/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11729Identifikátory
SIS: 49928
Kolekce
- Kvalifikační práce [8907]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vojtík, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
1. 10. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Název Výuka lezení nevidomých dětí na přírodních terénech Rock climbing for blind children Cíle práce: Sestavení metodiky lezení nevidomých dětí na přírodních terénech a její ověření v praxi pomocí metody pozorování. Metoda: Program výcviku byl sestaven podle metodiky výuky lezení zdravých děti a byla modifikována dle speciálních potřeb nevidomých dětí. Pro studii daného problému a tvorbu metodického plánu byla zvolena metodologie nazvaná: Návrh a demonstrace. Ke korekci metodiky výuky lezení byla zvolena metoda pozorování. Výsledky pozorování byly podrobně zaznamenány a případné rozlišnosti od návrhu byly upraveny dle dané situace a schopností lezců. Výsledky: Informují o tréninkovém procesu lezení nevidomých dětí na skále. Poukazují na pozitiva integrace dětí s handicapem a zařazení do sportovních aktivit outdoorového typu. Klíčová slova: pohybové aktivity nevidomých, integrace, pohybová představa, koordinace pohybu, lezení, komunikace.