Zobrazit minimální záznam

Piano interpretation of baroque music at music schools
dc.contributor.advisorTichá, Libuše
dc.creatorHonzová, Miroslava
dc.date.accessioned2020-07-07T22:36:57Z
dc.date.available2020-07-07T22:36:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117681
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá klavírní interpretací barokní hudby na základních uměleckých školách. V první kapitole jsou popsána specifika barokní interpretace. Je uvedeno devět základních oblastí, ke kterým by měl pedagog či interpret směřovat svoji pozornost, a to: výraz, tempo, obvyklé změny v rytmu, ornamentika, generální a číslovaný bas, držení těla a prstoklad, artikulace a frázování, dynamika a poslední podkapitola je věnována otázkám historicky poučené interpretace. V druhé kapitole jsou popsány počátky výuky polyfonie u začátečníků. Dále jsou uvedeny materiály vhodné pro počáteční výuku polyfonie, ze kterých jsou vybrány některé skladby, které lze ve výuce použít. Ve třetí kapitole jsou uvedeny materiály vhodné pro výuku barokní hudby na ZUŠ. A nakonec ve čtvrté kapitole je obsaženo pedagogické a interpretační uchopení konkrétních skladeb z uvedených materiálů, jehož obsahem jsou i některé didaktické zásady, které jsou obecně platné pro proces výuky na základní umělecké škole. Cílem práce je lépe se jako začínající učitel, ale i jako interpret zorientovat v problematice interpretace barokních děl na ZUŠ a vytvořit shrnující text, který by mohli využít například i další studenti a začínající učitelé klavírní hry na základních uměleckých školách, kteří se chtějí v této problematice dál...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with piano interpretation of baroque music at music schools. The first chapter describes the specifics of baroque interpretation. This chapter contains nine subchapters which deal with following topics of baroque interpretation: expression, tempo, usual rhythm changes, ornamentation, basso continuo, posture and fingering, articulation and phrasing, dynamics and the last subchapter is about historically informed interpretation. The second chapter describes the beginnings of teaching polyphony. It mentions materials for the beginnings of teaching polyphony as well as some selected instructive pieces which can be used in teaching. The third chapter contains materials for teaching baroque music at music schools. The fourth chapter deals with pedagogical an interpretative approach to specific baroque instructive pieces from aforementioned materials and there are mentioned some general didactic principles too. The aim of this thesis is to understand the issue of interpretation of baroque pieces at music schools and to create a text that can be used as an inspiration for other students and young teachers of music at music schools. KEYWORDS Baroque, interpretation, music schools, polyphony, piano, Johann Sebastian Bachen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBarokocs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectZUŠcs_CZ
dc.subjectpolyfoniecs_CZ
dc.subjectklavírcs_CZ
dc.subjectJohann Sebastian Bachcs_CZ
dc.subjectBaroqueen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectmusic schoolsen_US
dc.subjectpolyphonyen_US
dc.subjectpianoen_US
dc.subjectJohann Sebastian Bachen_US
dc.titleKlavírní interpretace barokní hudby na základních uměleckých školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-11
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212346
dc.title.translatedPiano interpretation of baroque music at music schoolsen_US
dc.contributor.refereePalkovská, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Oriented at Education - Musical Instrument Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Oriented at Education - Musical Instrument Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá klavírní interpretací barokní hudby na základních uměleckých školách. V první kapitole jsou popsána specifika barokní interpretace. Je uvedeno devět základních oblastí, ke kterým by měl pedagog či interpret směřovat svoji pozornost, a to: výraz, tempo, obvyklé změny v rytmu, ornamentika, generální a číslovaný bas, držení těla a prstoklad, artikulace a frázování, dynamika a poslední podkapitola je věnována otázkám historicky poučené interpretace. V druhé kapitole jsou popsány počátky výuky polyfonie u začátečníků. Dále jsou uvedeny materiály vhodné pro počáteční výuku polyfonie, ze kterých jsou vybrány některé skladby, které lze ve výuce použít. Ve třetí kapitole jsou uvedeny materiály vhodné pro výuku barokní hudby na ZUŠ. A nakonec ve čtvrté kapitole je obsaženo pedagogické a interpretační uchopení konkrétních skladeb z uvedených materiálů, jehož obsahem jsou i některé didaktické zásady, které jsou obecně platné pro proces výuky na základní umělecké škole. Cílem práce je lépe se jako začínající učitel, ale i jako interpret zorientovat v problematice interpretace barokních děl na ZUŠ a vytvořit shrnující text, který by mohli využít například i další studenti a začínající učitelé klavírní hry na základních uměleckých školách, kteří se chtějí v této problematice dál...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with piano interpretation of baroque music at music schools. The first chapter describes the specifics of baroque interpretation. This chapter contains nine subchapters which deal with following topics of baroque interpretation: expression, tempo, usual rhythm changes, ornamentation, basso continuo, posture and fingering, articulation and phrasing, dynamics and the last subchapter is about historically informed interpretation. The second chapter describes the beginnings of teaching polyphony. It mentions materials for the beginnings of teaching polyphony as well as some selected instructive pieces which can be used in teaching. The third chapter contains materials for teaching baroque music at music schools. The fourth chapter deals with pedagogical an interpretative approach to specific baroque instructive pieces from aforementioned materials and there are mentioned some general didactic principles too. The aim of this thesis is to understand the issue of interpretation of baroque pieces at music schools and to create a text that can be used as an inspiration for other students and young teachers of music at music schools. KEYWORDS Baroque, interpretation, music schools, polyphony, piano, Johann Sebastian Bachen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV