dc.contributor.advisor | Halbich, Marek | |
dc.creator | Haakenstad Koháková, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T09:52:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T09:52:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118191 | |
dc.description.abstract | Visual Reinterpretation of National Identity in the Public Space of Mexico Visual communication in public spaces of Mexico has been significantly shaping collective identity, from pre-Columbian times to nowadays. This PhD thesis analyzes the visual aspect of cultural and religious identity in pre-Columbian and colonial eras, later, the discussion is led through the development of the modern day national identity that followed while concurrently explaining how former structural characteristics were partially maintained. Those phenomena are explored from two vantage points: that of the cultural and political elites and that of the general population. However, these perspectives aren't presented in a sharp opposition, rather, as two conjugating cultural streams that have been continuously negotiating and shaping cultural and national identity in correlation with historical and cultural events, including influence from significant others. Accordingly, the thesis explores the official version of national identity, that is promoted by state power, but also how official identity is received into intimate spaces, the everydayness of the bearers of such identity, its reinterpretation and alternatively, the rejections. Since public art (mural art, popular graphics, graffiti, stencil art and other diverse means of... | en_US |
dc.description.abstract | Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika Předkládaná práce pojednává o vizuální komunikaci ve veřejném prostoru Mexika ve vztahu k nacionalismu a utváření kolektivní identity - nejprve náboženské a kulturní identity a posléze národní identity, která na náboženskou identitu částečně navázala a převzala značnou část jejích strukturálních charakteristik. Zabývá se přitom oběma těžišti, z kterých je národní identita (případně její jednotlivé verze) formována - jak z pozice mocenské elity, tak z pozice nejširšího obyvatelstva. Tyto perspektivy přitom nejsou chápány v ostrých opozicích, ale jako dva propojené kulturní proudy, které se (spolu)podílely na utváření a vyjednávání národní identity (identit) v souvztažnosti s historickými a kulturními událostmi, které je provázely. V práci je tak analyzována oficiální verze národní identity, která je na mnoha rovinách prosazována mocenským aparátem, i překládání této verze do intimního prostoru nositelů takové identity a její následnou interpretaci, případně odmítnutí v té podobě, v jaké je hegemonem definována. Na základě murálních maleb a jiné vizuální komunikace ve veřejném prostoru je představen proces formování vizuálního jazyka kolektivní identity od předhispánského období do současnosti, a jeho homogenizační funkce, které v průběhu... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Mexican Cultural History | en_US |
dc.subject | National Identity | en_US |
dc.subject | Visual Communication | en_US |
dc.subject | Public Space | en_US |
dc.subject | Muralism | en_US |
dc.subject | Street Art | en_US |
dc.subject | Visual Anthropology | en_US |
dc.subject | Mexican Nationalism | en_US |
dc.subject | Identity Negotiation | en_US |
dc.subject | Collective Memory | en_US |
dc.subject | Postcolonial Thinking | en_US |
dc.subject | Subversive Art | en_US |
dc.subject | Mexická kulturní historie | cs_CZ |
dc.subject | vizuální komunikace | cs_CZ |
dc.subject | národní identita | cs_CZ |
dc.subject | veřejný prostor | cs_CZ |
dc.subject | muralismus | cs_CZ |
dc.subject | graffiti | cs_CZ |
dc.subject | public art | cs_CZ |
dc.subject | vizuální antropologie | cs_CZ |
dc.subject | mexický nacionalismus | cs_CZ |
dc.subject | vyjednávání identit | cs_CZ |
dc.subject | kolektivní paměť | cs_CZ |
dc.subject | postkoloniální myšlení | cs_CZ |
dc.subject | subverzivní umění | cs_CZ |
dc.title | Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-18 | |
dc.description.department | PhD. - General Anthropology | en_US |
dc.description.department | Doktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 113524 | |
dc.title.translated | Visual Reinterpretation of National Identity in the Public Space of Mexico | en_US |
dc.contributor.referee | Opatrný, Josef | |
dc.contributor.referee | Mácha, Přemysl | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Integrální studium člověka - obecná antropologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Anthropology | en_US |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Doktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::PhD. - General Anthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Integrální studium člověka - obecná antropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Vizuální reinterpretace národní identity ve veřejném prostoru Mexika Předkládaná práce pojednává o vizuální komunikaci ve veřejném prostoru Mexika ve vztahu k nacionalismu a utváření kolektivní identity - nejprve náboženské a kulturní identity a posléze národní identity, která na náboženskou identitu částečně navázala a převzala značnou část jejích strukturálních charakteristik. Zabývá se přitom oběma těžišti, z kterých je národní identita (případně její jednotlivé verze) formována - jak z pozice mocenské elity, tak z pozice nejširšího obyvatelstva. Tyto perspektivy přitom nejsou chápány v ostrých opozicích, ale jako dva propojené kulturní proudy, které se (spolu)podílely na utváření a vyjednávání národní identity (identit) v souvztažnosti s historickými a kulturními událostmi, které je provázely. V práci je tak analyzována oficiální verze národní identity, která je na mnoha rovinách prosazována mocenským aparátem, i překládání této verze do intimního prostoru nositelů takové identity a její následnou interpretaci, případně odmítnutí v té podobě, v jaké je hegemonem definována. Na základě murálních maleb a jiné vizuální komunikace ve veřejném prostoru je představen proces formování vizuálního jazyka kolektivní identity od předhispánského období do současnosti, a jeho homogenizační funkce, které v průběhu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Visual Reinterpretation of National Identity in the Public Space of Mexico Visual communication in public spaces of Mexico has been significantly shaping collective identity, from pre-Columbian times to nowadays. This PhD thesis analyzes the visual aspect of cultural and religious identity in pre-Columbian and colonial eras, later, the discussion is led through the development of the modern day national identity that followed while concurrently explaining how former structural characteristics were partially maintained. Those phenomena are explored from two vantage points: that of the cultural and political elites and that of the general population. However, these perspectives aren't presented in a sharp opposition, rather, as two conjugating cultural streams that have been continuously negotiating and shaping cultural and national identity in correlation with historical and cultural events, including influence from significant others. Accordingly, the thesis explores the official version of national identity, that is promoted by state power, but also how official identity is received into intimate spaces, the everydayness of the bearers of such identity, its reinterpretation and alternatively, the rejections. Since public art (mural art, popular graphics, graffiti, stencil art and other diverse means of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |