dc.contributor.advisor | Ortová, Marie | |
dc.creator | Čičmancová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T09:49:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T09:49:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118474 | |
dc.description.abstract | In my bachelor thesis I focus on the issue of children with ADHD syndrome at elementary school. I describe here the causes of this syndrome, its basic symptoms, the manifestations and also the personality of the child. I deal primarily with the basic education methods used at elementary school. I also focus on problems in establishing friendship, relationships between these children and teachers. I also wondered what the long-term prognosis of this syndrome is. To find out how important ADHD is for school children, I used a few case studies of ADHD children in school age, as well as interviews with pedagogue assistants, a child with this disorder, and a parent. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zaměřuji na problematiku dětí se syndromem ADHD na základní škole. Popisuji zde příčiny vzniku tohoto syndromu, jeho základní příznaky, projevy a také samotnou osobnost dítěte. Zabývám se především tím, jaké jsou základní výchovné metody používané na základní škole. Zaměřuji se také na problémy při navazování přátelství, vztahy mezi těmito dětmi a učiteli. Také mě zajímalo, jaká je dlouhodobá prognóza tohoto syndromu. Abych zjistila, jak závažný dopad má ADHD na děti ve škole, použila jsem několik kazuistik dětí s ADHD ve školním věku a také rozhovorů s asistenty pedagoga, dítětem s touto poruchou a rodičem. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Přístup k dětem s ADHD na základní škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-23 | |
dc.description.department | Jabok | en_US |
dc.description.department | Jabok | cs_CZ |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 203108 | |
dc.title.translated | Access to children with ADHD in elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Čihánková, Ivana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastoral and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Jabok | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Jabok | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pastoral and Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své bakalářské práci se zaměřuji na problematiku dětí se syndromem ADHD na základní škole. Popisuji zde příčiny vzniku tohoto syndromu, jeho základní příznaky, projevy a také samotnou osobnost dítěte. Zabývám se především tím, jaké jsou základní výchovné metody používané na základní škole. Zaměřuji se také na problémy při navazování přátelství, vztahy mezi těmito dětmi a učiteli. Také mě zajímalo, jaká je dlouhodobá prognóza tohoto syndromu. Abych zjistila, jak závažný dopad má ADHD na děti ve škole, použila jsem několik kazuistik dětí s ADHD ve školním věku a také rozhovorů s asistenty pedagoga, dítětem s touto poruchou a rodičem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my bachelor thesis I focus on the issue of children with ADHD syndrome at elementary school. I describe here the causes of this syndrome, its basic symptoms, the manifestations and also the personality of the child. I deal primarily with the basic education methods used at elementary school. I also focus on problems in establishing friendship, relationships between these children and teachers. I also wondered what the long-term prognosis of this syndrome is. To find out how important ADHD is for school children, I used a few case studies of ADHD children in school age, as well as interviews with pedagogue assistants, a child with this disorder, and a parent. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabok | cs_CZ |
thesis.grade.code | E | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |