Motivace zaměstnanců k firemnímu dobrovolnictví
Motivations of employees to participate in corporate volunteering
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/118476/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118476Identifikátory
SIS: 204785
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
23. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Firemní dobrovolnictví, společenská odpovědnost firem, občanská společnost, firemní dobrovolnické programy, dobrovolnictví, motivaceKlíčová slova (anglicky)
Corporate volunteering, corporate social responsibility, civil society, corporate volunteer programs, volunteering, motivationDiplomová práce se zabývá motivacemi zaměstnanců účastnit se firemního dobrovolnictví, které je nedílnou součástí občanské společnosti a Corporate Social Responsibility každé firmy. Firemní dobrovolnictví je na vzestupu, ovšem ne každá firma ho vnímá se všemi aspekty, které může přinést jí, jejím zaměstnancům i celé společnosti. Do kontextu zasazuji nejen firemní dobrovolnictví, ale také motivace zaměstnanců/dobrovolníků. Ve výzkumu jsem zjistila hlavní a nejčastější motivace zaměstnanců tří vybraných firem k účasti na firemním dobrovolnictví, které jsem mezi sebou následně porovnala. Díky výzkumu jsem firmám navrhla doporučení, jak mohou vylepšit programy firemního dobrovolnictví pro své zaměstnance tak, aby o ně byl větší zájem a získaly mezi zaměstnanci větší důvěryhodnost. Doporučení mohou být inspirací i pro ostatní firmy, které by chtěly s firemním dobrovolnictvím začít nebo ho ve své firmě více zpropagovat.
This diploma thesis deals with employees' motivation to participate in corporate volunteering, which is an integral part of civil society and each company's corporate social responsibility. Corporate volunteering is on the rise, but not every company perceives it with all the aspects that it could bring to it, its employees and society. I put into the context not only corporate volunteering, but also employee / volunteer motivation. In the research I found out the main and most frequent motivation of employees of three selected companies to participate in corporate volunteering, which I then compared with each other. Thanks to the research, I suggested to companies how they could improve corporate volunteering programs for their employees so the employees have more interest and credibility. Recommendations can be an inspiration for other companies that would like to start with corporate volunteering or promote it more in their company.