Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
The ways of development of the key competencies within methodes of Montessori pedagogy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118814Identifikátory
SIS: 201855
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
16. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
KLÍČOVÉ KOMPETENCE|MONTESSORI PEDAGOGIKA|VYUČOVACÍ METODYKlíčová slova (anglicky)
KEY COMPETENCIES|MONTESSORI PEDAGOGY|METHODES OF LEARNINGPráce se zabývá způsoby rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci metod Montessori pedagogiky. První část je věnována zhodnocení současného stavu poznání v oblasti klíčových kompetencí a v oblasti Montessori pedagogiky a jejích metod. Druhá část se opírá o teoretická východiska, aby je dále podrobovala zkoumání v empirické rovině, v níž shledáváme těžiště celé práce. Praktická část práce tedy analyzuje přístupy dvou vybraných základních Montessori škol k rozvoji klíčových kompetencí v rámci aplikovaných vyučovacích metod. Závěr práce je zasvěcen hodnocení využívaných metod ve vztahu k rozvoji klíčových kompetencí a komparaci přístupů k rozvoji klíčových kompetencí na těchto dvou vybraných školách.
The work is dedicated to the ways of developement of the key competencies of learners within methodes of Montessori pedagogy. The first part is concentrated on the evaluation of the current level of knowledge including the key competencies and Montessori pedagogy with its methodes. In the second part the work deals with a theoretical background to accomplish a research in the empiric kind of way, where we find the focal point of this entire work. The practical part of the work analyses the different approaches of two selected elementary Montessori schools to the developement of the key competencies within the applied methodes of teaching. The closing part of the work is dedicated to the evaluation of the used methodes in relation to the key competencies and it also pursues the comparison of ways of use of the developement of the key competencies at these two selected elementary schools.