dc.contributor.advisor | Havrdová, Zuzana | |
dc.creator | Fejkusová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T09:47:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T09:47:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118883 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the role, position and profession development of quality managers in the social service of personal assistance. It describes the emergence of this role in the context of the development of legislation in the Czech Republic and its changes after the entry into force of Act No. 108/2006 Coll. on social services, which regulates their provision. It reveals the importance of the quality manager's role in the personal assistance service from the point of view of its directors, social and management staff and quality managers, in context with the requirements for its fulfilment. Based on interviews with participants, the research identifies the role of the quality manager as a "quality teacher", a "motivator" and a "protector". The author also briefly deals with the stories of quality managers and their experience from methodological practice. Furthermore, the research shows the possibilities of grasping the quality manager's position in the organization, the preconditions for its fulfilment and aspects of the organization's culture, which have an influence on the fulfilment on the role of quality manager. Based on the research, the author further identifies problems which the participants face practice, namely: setting the position of the quality manager, introducing... | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Quality standards of social services | en_US |
dc.subject | quality manager | en_US |
dc.subject | position | en_US |
dc.subject | role | en_US |
dc.subject | professional development | en_US |
dc.subject | quality | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | organization culture | en_US |
dc.subject | change management | en_US |
dc.subject | Standardy kvality sociální služby | cs_CZ |
dc.subject | metodik | cs_CZ |
dc.subject | pozice | cs_CZ |
dc.subject | role | cs_CZ |
dc.subject | profesní rozvoj | cs_CZ |
dc.subject | kvalita | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | organizační kultura | cs_CZ |
dc.subject | řízení změn | cs_CZ |
dc.title | Optimalizace role metodika v sociální službě osobní asistence | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-29 | |
dc.description.department | Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations | en_US |
dc.description.department | Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 210954 | |
dc.title.translated | Optimization of the role of quality manager in social services of personal assistance | en_US |
dc.contributor.referee | Brnula, Peter | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
thesis.degree.program | Social Policy and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management and Supervision in Social and Health Care Organizations | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální politika a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Policy and Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the role, position and profession development of quality managers in the social service of personal assistance. It describes the emergence of this role in the context of the development of legislation in the Czech Republic and its changes after the entry into force of Act No. 108/2006 Coll. on social services, which regulates their provision. It reveals the importance of the quality manager's role in the personal assistance service from the point of view of its directors, social and management staff and quality managers, in context with the requirements for its fulfilment. Based on interviews with participants, the research identifies the role of the quality manager as a "quality teacher", a "motivator" and a "protector". The author also briefly deals with the stories of quality managers and their experience from methodological practice. Furthermore, the research shows the possibilities of grasping the quality manager's position in the organization, the preconditions for its fulfilment and aspects of the organization's culture, which have an influence on the fulfilment on the role of quality manager. Based on the research, the author further identifies problems which the participants face practice, namely: setting the position of the quality manager, introducing... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacích | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |