Zobrazit minimální záznam

Optimization of the role of quality manager in social services of personal assistance
dc.contributor.advisorHavrdová, Zuzana
dc.creatorFejkusová, Pavlína
dc.date.accessioned2020-07-20T09:47:59Z
dc.date.available2020-07-20T09:47:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118883
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the role, position and profession development of quality managers in the social service of personal assistance. It describes the emergence of this role in the context of the development of legislation in the Czech Republic and its changes after the entry into force of Act No. 108/2006 Coll. on social services, which regulates their provision. It reveals the importance of the quality manager's role in the personal assistance service from the point of view of its directors, social and management staff and quality managers, in context with the requirements for its fulfilment. Based on interviews with participants, the research identifies the role of the quality manager as a "quality teacher", a "motivator" and a "protector". The author also briefly deals with the stories of quality managers and their experience from methodological practice. Furthermore, the research shows the possibilities of grasping the quality manager's position in the organization, the preconditions for its fulfilment and aspects of the organization's culture, which have an influence on the fulfilment on the role of quality manager. Based on the research, the author further identifies problems which the participants face practice, namely: setting the position of the quality manager, introducing...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectQuality standards of social servicesen_US
dc.subjectquality manageren_US
dc.subjectpositionen_US
dc.subjectroleen_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectorganization cultureen_US
dc.subjectchange managementen_US
dc.subjectStandardy kvality sociální službycs_CZ
dc.subjectmetodikcs_CZ
dc.subjectpozicecs_CZ
dc.subjectrolecs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectkvalitacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectorganizační kulturacs_CZ
dc.subjectřízení změncs_CZ
dc.titleOptimalizace role metodika v sociální službě osobní asistencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-29
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId210954
dc.title.translatedOptimization of the role of quality manager in social services of personal assistanceen_US
dc.contributor.refereeBrnula, Peter
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the role, position and profession development of quality managers in the social service of personal assistance. It describes the emergence of this role in the context of the development of legislation in the Czech Republic and its changes after the entry into force of Act No. 108/2006 Coll. on social services, which regulates their provision. It reveals the importance of the quality manager's role in the personal assistance service from the point of view of its directors, social and management staff and quality managers, in context with the requirements for its fulfilment. Based on interviews with participants, the research identifies the role of the quality manager as a "quality teacher", a "motivator" and a "protector". The author also briefly deals with the stories of quality managers and their experience from methodological practice. Furthermore, the research shows the possibilities of grasping the quality manager's position in the organization, the preconditions for its fulfilment and aspects of the organization's culture, which have an influence on the fulfilment on the role of quality manager. Based on the research, the author further identifies problems which the participants face practice, namely: setting the position of the quality manager, introducing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV