Zobrazit minimální záznam

Important job stressors and methods of coping with stress generally
dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana
dc.creatorSkalský, Viktor
dc.date.accessioned2017-04-05T09:17:44Z
dc.date.available2017-04-05T09:17:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11939
dc.description.abstractStres je dnes velmi frekventované téma. Společnost klade na jedince stále více požadavků. Člověk se se stresovými situacemi setkává v zaměstnání i v soukromí v průběhu celého dne. Proto je důležité být s danou problematikou seznámen a umět stresu čelit. Stres je nověji definován jako reakce na nerovnováhu mezi vnímaným požadavkem a vnímanou schopností tomuto požadavku vyhovět. Nebo jinak řečeno jako reakce organismu na nějaký stresor, tedy podnět stresovou reakci vyvolávající. Reakce organismu se projevuje ve třech rovinách. V rovině psychologické ve spojení s emocemi jako je např. úzkost, napětí, strach; v rovině fyziologické (např. bolesti hlavy, bolesti svalů, závratě, pískání v uších apod.) a v rovině konativní (např. nechutenství, vyhýbavé chování, různé závislosti). Člověk, aby stres zvládl a snížil prožívanou úzkost, volí různé tzv. přizpůsobovací techniky (např. agrese, projekce, bagatelizace, somatizace apod.). Situace může ústit až v různé se stresem související nemoci (např. deprese, úzkostné poruchy, astma, hypertenze aj.)cs_CZ
dc.description.abstractStress is currently a fairly frequently used concept. The community keeps placing an ever increasing number of requirements upon the individual. One tends to face stress situations in both the workplace and private life throughout the day. It is therefore essential to be acquainted with the issue concerned, and to be able to cope therewith. Stress has latterly been defined as a response to a disequilibrium between a perceived require-ment and perceived ability to meet it. Or, put in different words, as a reaction of the organism to a stressor of some kind or another, i.e. a stimulus triggering the stress reaction. The response of the organism becomes manifest on three levels. On the psychological level it is vented through emotions such as, e.g. anxiety and/or strain. On the physiological level persons stricken by stress tend to suffer from, e.g. headache, muscle ache, giddy spells, whistling in their ears, etc. The conative level typically features disorders/defects such as, e.g. nausea, evasive behaviour, a variety of dependencies. In order to cope with stress and to reduce anxiety endured, the individual typically opts for so-called adjustment techniques such as, e.g. aggression, projection, downplaying, somatization, etc. It may be that the situation will likely result in a variety of stress-related...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleZávažné pracovní stresory a zvládání stresu obecněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-24
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51406
dc.title.translatedImportant job stressors and methods of coping with stress generallyen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
dc.identifier.aleph000986460
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStres je dnes velmi frekventované téma. Společnost klade na jedince stále více požadavků. Člověk se se stresovými situacemi setkává v zaměstnání i v soukromí v průběhu celého dne. Proto je důležité být s danou problematikou seznámen a umět stresu čelit. Stres je nověji definován jako reakce na nerovnováhu mezi vnímaným požadavkem a vnímanou schopností tomuto požadavku vyhovět. Nebo jinak řečeno jako reakce organismu na nějaký stresor, tedy podnět stresovou reakci vyvolávající. Reakce organismu se projevuje ve třech rovinách. V rovině psychologické ve spojení s emocemi jako je např. úzkost, napětí, strach; v rovině fyziologické (např. bolesti hlavy, bolesti svalů, závratě, pískání v uších apod.) a v rovině konativní (např. nechutenství, vyhýbavé chování, různé závislosti). Člověk, aby stres zvládl a snížil prožívanou úzkost, volí různé tzv. přizpůsobovací techniky (např. agrese, projekce, bagatelizace, somatizace apod.). Situace může ústit až v různé se stresem související nemoci (např. deprese, úzkostné poruchy, astma, hypertenze aj.)cs_CZ
uk.abstract.enStress is currently a fairly frequently used concept. The community keeps placing an ever increasing number of requirements upon the individual. One tends to face stress situations in both the workplace and private life throughout the day. It is therefore essential to be acquainted with the issue concerned, and to be able to cope therewith. Stress has latterly been defined as a response to a disequilibrium between a perceived require-ment and perceived ability to meet it. Or, put in different words, as a reaction of the organism to a stressor of some kind or another, i.e. a stimulus triggering the stress reaction. The response of the organism becomes manifest on three levels. On the psychological level it is vented through emotions such as, e.g. anxiety and/or strain. On the physiological level persons stricken by stress tend to suffer from, e.g. headache, muscle ache, giddy spells, whistling in their ears, etc. The conative level typically features disorders/defects such as, e.g. nausea, evasive behaviour, a variety of dependencies. In order to cope with stress and to reduce anxiety endured, the individual typically opts for so-called adjustment techniques such as, e.g. aggression, projection, downplaying, somatization, etc. It may be that the situation will likely result in a variety of stress-related...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990009864600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV