dc.contributor.advisor | Šnýdrová, Ivana | |
dc.creator | Skalský, Viktor | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T09:17:44Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T09:17:44Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/11939 | |
dc.description.abstract | Stres je dnes velmi frekventované téma. Společnost klade na jedince stále více požadavků. Člověk se se stresovými situacemi setkává v zaměstnání i v soukromí v průběhu celého dne. Proto je důležité být s danou problematikou seznámen a umět stresu čelit. Stres je nověji definován jako reakce na nerovnováhu mezi vnímaným požadavkem a vnímanou schopností tomuto požadavku vyhovět. Nebo jinak řečeno jako reakce organismu na nějaký stresor, tedy podnět stresovou reakci vyvolávající. Reakce organismu se projevuje ve třech rovinách. V rovině psychologické ve spojení s emocemi jako je např. úzkost, napětí, strach; v rovině fyziologické (např. bolesti hlavy, bolesti svalů, závratě, pískání v uších apod.) a v rovině konativní (např. nechutenství, vyhýbavé chování, různé závislosti). Člověk, aby stres zvládl a snížil prožívanou úzkost, volí různé tzv. přizpůsobovací techniky (např. agrese, projekce, bagatelizace, somatizace apod.). Situace může ústit až v různé se stresem související nemoci (např. deprese, úzkostné poruchy, astma, hypertenze aj.) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Stress is currently a fairly frequently used concept. The community keeps placing an ever increasing number of requirements upon the individual. One tends to face stress situations in both the workplace and private life throughout the day. It is therefore essential to be acquainted with the issue concerned, and to be able to cope therewith. Stress has latterly been defined as a response to a disequilibrium between a perceived require-ment and perceived ability to meet it. Or, put in different words, as a reaction of the organism to a stressor of some kind or another, i.e. a stimulus triggering the stress reaction. The response of the organism becomes manifest on three levels. On the psychological level it is vented through emotions such as, e.g. anxiety and/or strain. On the physiological level persons stricken by stress tend to suffer from, e.g. headache, muscle ache, giddy spells, whistling in their ears, etc. The conative level typically features disorders/defects such as, e.g. nausea, evasive behaviour, a variety of dependencies. In order to cope with stress and to reduce anxiety endured, the individual typically opts for so-called adjustment techniques such as, e.g. aggression, projection, downplaying, somatization, etc. It may be that the situation will likely result in a variety of stress-related... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Závažné pracovní stresory a zvládání stresu obecně | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-24 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 51406 | |
dc.title.translated | Important job stressors and methods of coping with stress generally | en_US |
dc.contributor.referee | Kopecký, Martin | |
dc.identifier.aleph | 000986460 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Stres je dnes velmi frekventované téma. Společnost klade na jedince stále více požadavků. Člověk se se stresovými situacemi setkává v zaměstnání i v soukromí v průběhu celého dne. Proto je důležité být s danou problematikou seznámen a umět stresu čelit. Stres je nověji definován jako reakce na nerovnováhu mezi vnímaným požadavkem a vnímanou schopností tomuto požadavku vyhovět. Nebo jinak řečeno jako reakce organismu na nějaký stresor, tedy podnět stresovou reakci vyvolávající. Reakce organismu se projevuje ve třech rovinách. V rovině psychologické ve spojení s emocemi jako je např. úzkost, napětí, strach; v rovině fyziologické (např. bolesti hlavy, bolesti svalů, závratě, pískání v uších apod.) a v rovině konativní (např. nechutenství, vyhýbavé chování, různé závislosti). Člověk, aby stres zvládl a snížil prožívanou úzkost, volí různé tzv. přizpůsobovací techniky (např. agrese, projekce, bagatelizace, somatizace apod.). Situace může ústit až v různé se stresem související nemoci (např. deprese, úzkostné poruchy, astma, hypertenze aj.) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Stress is currently a fairly frequently used concept. The community keeps placing an ever increasing number of requirements upon the individual. One tends to face stress situations in both the workplace and private life throughout the day. It is therefore essential to be acquainted with the issue concerned, and to be able to cope therewith. Stress has latterly been defined as a response to a disequilibrium between a perceived require-ment and perceived ability to meet it. Or, put in different words, as a reaction of the organism to a stressor of some kind or another, i.e. a stimulus triggering the stress reaction. The response of the organism becomes manifest on three levels. On the psychological level it is vented through emotions such as, e.g. anxiety and/or strain. On the physiological level persons stricken by stress tend to suffer from, e.g. headache, muscle ache, giddy spells, whistling in their ears, etc. The conative level typically features disorders/defects such as, e.g. nausea, evasive behaviour, a variety of dependencies. In order to cope with stress and to reduce anxiety endured, the individual typically opts for so-called adjustment techniques such as, e.g. aggression, projection, downplaying, somatization, etc. It may be that the situation will likely result in a variety of stress-related... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009864600106986 | |