Zobrazit minimální záznam

2nd half of the 15th century Parisian illuminated manuscripts in the Prague collections
dc.contributor.advisorHlaváčková, Jana Hana
dc.creatorPrůšová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-05T09:19:44Z
dc.date.available2017-04-05T09:19:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11949
dc.description.abstractVe sbírkách pražské Národní knihovny se nachází nejméně dvanáct frankoflámských knih hodinek vzniklých během druhé poloviny 15. století. Tři z nich byly vytvořeny iluminátorskými dílnami v Paříži, které na sebe časově i stylově navazují. Produkce knih hodinek se v uvedeném období soustředila především v Paříži, potažmo v Ile-de-France a v oblasti tehdejšího Burgundska. Odsud byl tento žádaný artikl exportován do ostatních evropských oblastí. Na přelomu 19. a 20. století shromáždil Paul Durrieu poměrně rozsáhlou skupinu rukopisů, které připsal Jacques de Besançon podle kolofony v pařížském misálu (Bibliothque Mazarine, Ms. 461). Když později Thuasne publikoval Gauguinův dopis adresovaný Charles de Gaucourt, v němž se hovoří o vynikajícím malíři Františkovi "egregius pictor Franciscus", byl domnělý původce této rozsáhlé skupiny rukopisů překřtěn na Maître François. Ve 30. letech 20. století se skupinou rukopisů začala zabývat Eleanor P. Spencer a odlišila tři návazné dílny profesionálních iluminátorů činné v Paříži 2. poloviny 15. století, které vyrůstají z podhoubí tradiční iluminace Bedfordova Mistra, do níž vnesl Maître de Dunois flámské vlivy. Východisky i stylem jsou si velmi blízké. Postupně tak byli rozlišeni Mistr Jeana Rolina II., Maître François a konečně jeho Hlavní spolupracovník neboli Maître de...cs_CZ
dc.description.abstractIn the fifteenth century, the production of books of hours was concentrated in the Îlede- France and Burgundy. This specific item was exported more widely from these regions than anywhere else in Europe. The Collections of the Prague National Library include a dozen of French and Flemish books of hours from this epoch. We selected three of Parisian origin for a particular analysis. Interestingly, the selections cover the entire second half of the fifteenth century, which was the pre-eminently plentiful period of parisian illumination. At the turn of the twentieth century, Paul Durrieu collected a large group of manuscripts that he attributed to Jacques de Besançon, after a colophone in one parisian missal (Bibliothque Mazarine, Ms. 461). Later, when Thuasne published Gauguin's letter to Charles de Gaucourt speaking about "egregius pictor Franciscus", the artist was rebaptised on Maître François. However, this illuminator was not considered to be the creator of this large group for long. As soon as the 1930's, Eleanor P. Spencer started to work on the manuscript collection and illucidated the three successive workshops in Paris of the second half of the 15th century; first, Master of Jean Rolin II, then Maître François and, finally, the Chief Associate of Maître François or Maître de Jacques de Besançon....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePařížské iluminované rukopisy druhé poloviny patnáctého století v pražských sbírkáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51580
dc.title.translated2nd half of the 15th century Parisian illuminated manuscripts in the Prague collectionsen_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001607785
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe sbírkách pražské Národní knihovny se nachází nejméně dvanáct frankoflámských knih hodinek vzniklých během druhé poloviny 15. století. Tři z nich byly vytvořeny iluminátorskými dílnami v Paříži, které na sebe časově i stylově navazují. Produkce knih hodinek se v uvedeném období soustředila především v Paříži, potažmo v Ile-de-France a v oblasti tehdejšího Burgundska. Odsud byl tento žádaný artikl exportován do ostatních evropských oblastí. Na přelomu 19. a 20. století shromáždil Paul Durrieu poměrně rozsáhlou skupinu rukopisů, které připsal Jacques de Besançon podle kolofony v pařížském misálu (Bibliothque Mazarine, Ms. 461). Když později Thuasne publikoval Gauguinův dopis adresovaný Charles de Gaucourt, v němž se hovoří o vynikajícím malíři Františkovi "egregius pictor Franciscus", byl domnělý původce této rozsáhlé skupiny rukopisů překřtěn na Maître François. Ve 30. letech 20. století se skupinou rukopisů začala zabývat Eleanor P. Spencer a odlišila tři návazné dílny profesionálních iluminátorů činné v Paříži 2. poloviny 15. století, které vyrůstají z podhoubí tradiční iluminace Bedfordova Mistra, do níž vnesl Maître de Dunois flámské vlivy. Východisky i stylem jsou si velmi blízké. Postupně tak byli rozlišeni Mistr Jeana Rolina II., Maître François a konečně jeho Hlavní spolupracovník neboli Maître de...cs_CZ
uk.abstract.enIn the fifteenth century, the production of books of hours was concentrated in the Îlede- France and Burgundy. This specific item was exported more widely from these regions than anywhere else in Europe. The Collections of the Prague National Library include a dozen of French and Flemish books of hours from this epoch. We selected three of Parisian origin for a particular analysis. Interestingly, the selections cover the entire second half of the fifteenth century, which was the pre-eminently plentiful period of parisian illumination. At the turn of the twentieth century, Paul Durrieu collected a large group of manuscripts that he attributed to Jacques de Besançon, after a colophone in one parisian missal (Bibliothque Mazarine, Ms. 461). Later, when Thuasne published Gauguin's letter to Charles de Gaucourt speaking about "egregius pictor Franciscus", the artist was rebaptised on Maître François. However, this illuminator was not considered to be the creator of this large group for long. As soon as the 1930's, Eleanor P. Spencer started to work on the manuscript collection and illucidated the three successive workshops in Paris of the second half of the 15th century; first, Master of Jean Rolin II, then Maître François and, finally, the Chief Associate of Maître François or Maître de Jacques de Besançon....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016077850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV