dc.contributor.advisor | Berglová, Eva | |
dc.creator | Skalická, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T09:23:18Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T09:23:18Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/11967 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis "Use of computers in German classes" is to present various ways of engaging computers in teaching German. The trend towards information society has made computers an essential part of our lives. In this regard all language teachers should consider finding new and effective ways of engaging computers in their classes and exploring new areas in which computers might become helpful. Czech educational system as well as educational system of other countries is governed by specific laws. As Common European Framework of Reference for Languages (hereafter referred to as "SERR") had significant role in the proposal of the new Education Act in relation to teaching foreign languages, the first chapter addresses the description and main ideas of this framework. The real implementation of SERR into the Czech educational system is described in chapter called "Framework educational programs". The second chapter deals with a theoretical description of four skills essential for teaching foreign languages, the basis for defining possible options to use computers in German classes. This part also includes media competence, one of the key competences in modern society. This thesis demonstrates that media education can be successfully included even in teaching foreign languages, moreover that... | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zum Computereinsatz im Fremdsprachenunterricht DaF | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-21 | |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 51125 | |
dc.title.translated | Use of computers in German classes | en_US |
dc.title.translated | Použití počítačů v hodinách němčiny | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Rössler, Paul | |
dc.identifier.aleph | 001002737 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Němčina | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | German Studies | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Němčina | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | German Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma thesis "Use of computers in German classes" is to present various ways of engaging computers in teaching German. The trend towards information society has made computers an essential part of our lives. In this regard all language teachers should consider finding new and effective ways of engaging computers in their classes and exploring new areas in which computers might become helpful. Czech educational system as well as educational system of other countries is governed by specific laws. As Common European Framework of Reference for Languages (hereafter referred to as "SERR") had significant role in the proposal of the new Education Act in relation to teaching foreign languages, the first chapter addresses the description and main ideas of this framework. The real implementation of SERR into the Czech educational system is described in chapter called "Framework educational programs". The second chapter deals with a theoretical description of four skills essential for teaching foreign languages, the basis for defining possible options to use computers in German classes. This part also includes media competence, one of the key competences in modern society. This thesis demonstrates that media education can be successfully included even in teaching foreign languages, moreover that... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010027370106986 | |