Zobrazit minimální záznam

Use of computers in German classes
Použití počítačů v hodinách němčiny
dc.contributor.advisorBerglová, Eva
dc.creatorSkalická, Jana
dc.date.accessioned2017-04-05T09:23:18Z
dc.date.available2017-04-05T09:23:18Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/11967
dc.description.abstractDiplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis "Use of computers in German classes" is to present various ways of engaging computers in teaching German. The trend towards information society has made computers an essential part of our lives. In this regard all language teachers should consider finding new and effective ways of engaging computers in their classes and exploring new areas in which computers might become helpful. Czech educational system as well as educational system of other countries is governed by specific laws. As Common European Framework of Reference for Languages (hereafter referred to as "SERR") had significant role in the proposal of the new Education Act in relation to teaching foreign languages, the first chapter addresses the description and main ideas of this framework. The real implementation of SERR into the Czech educational system is described in chapter called "Framework educational programs". The second chapter deals with a theoretical description of four skills essential for teaching foreign languages, the basis for defining possible options to use computers in German classes. This part also includes media competence, one of the key competences in modern society. This thesis demonstrates that media education can be successfully included even in teaching foreign languages, moreover that...en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleZum Computereinsatz im Fremdsprachenunterricht DaFde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-21
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51125
dc.title.translatedUse of computers in German classesen_US
dc.title.translatedPoužití počítačů v hodinách němčinycs_CZ
dc.contributor.refereeRössler, Paul
dc.identifier.aleph001002737
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmčinacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmčinacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Počítače ve výuce němčiny" si klade za cíl, ukázat rozličné způsoby zapojení počítačů do výuky německého jazyka. Vývoj směřující k informační společnosti udělal z počítačů neodmyslitelnou součást života jednoho každého z nás. Z tohoto důvodu by se také učitelé cizích jazyků měli zabývat hledáním nových efektivních cest využití PC ve svých hodinách a hledáním oblastí, v kterých jim počítač může být dobrým pomocníkem. České školství podléhá tak jak je tomu i v jiných zemích určitým zákonům a předpisům. S ohledem na výuku cizích jazyků sehrál při tvorbě nového školského zákona významnou roli Společný evropský referenční rámec pro jazyky, proto se první kapitola věnuje jeho popisu a jeho hlavním myšlenkám. Praktická realizace SERR do českého školského systému je popsána v kapitole "Rámcové vzdělávací programy". Druhá kapitola se zabývá teoretickým popisem čtyřpro výuku cizích jazyků zásadních dovedností,na jejichž základě a na základě jazykových prostředků jsou následně definovány možnosti využití počítačů ve výuce NJ. Do teoretického pojednání byla též zahrnutá mediální kompetence, která se stala jednouz klíčových kompetencí moderní společnosti. Tato práce demonstruje, že mediální výchovu lze úspěšně realizovat i v rámci výuky cizích jazyků, ba dokonce že samy rámcové vzdělávací programy její...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis "Use of computers in German classes" is to present various ways of engaging computers in teaching German. The trend towards information society has made computers an essential part of our lives. In this regard all language teachers should consider finding new and effective ways of engaging computers in their classes and exploring new areas in which computers might become helpful. Czech educational system as well as educational system of other countries is governed by specific laws. As Common European Framework of Reference for Languages (hereafter referred to as "SERR") had significant role in the proposal of the new Education Act in relation to teaching foreign languages, the first chapter addresses the description and main ideas of this framework. The real implementation of SERR into the Czech educational system is described in chapter called "Framework educational programs". The second chapter deals with a theoretical description of four skills essential for teaching foreign languages, the basis for defining possible options to use computers in German classes. This part also includes media competence, one of the key competences in modern society. This thesis demonstrates that media education can be successfully included even in teaching foreign languages, moreover that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990010027370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV