Média jako kulturní instituce
Media as cultural institutions
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/11984/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11984Identifikátory
SIS: 52803
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějů, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
16. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce je zaměřena na procesy motivace, výběru a socializace zaměstnanců zpravodajství České televize, stejně jako na sociální struktury, normy a hodnoty, které fungují v rámci organizace. Zvláštní pozornost je věnována lidem, kteří pracují jako novináři. Televizní novináři jsou nejdůležitější skupinou zaměstnanců v každém televizním zpravodajství, další jsou kameramani, střihači, produkční nebo technici. Novináři jsou ti, kteří mají zvláštní výsady. Jsou jedinými skutečnými tvůrci rozhodnutí, ovládají informační toky a ve své podstatě vytvářejí tvář zpravodajství. Nejpodstatnější je ale skutečnost, že jsou jedinou skupinou zaměstnanců, která je oprávněná vstoupit na televizní obrazovku. Právě možnost vstoupit na televizní obrazovku je velmi přitažlivá pro uchazeče o kariéru televizního novináře. Dává jim možnost být na očích milionů televizních diváků a být tak trochu víc zajímavý a slavný než většina "obyčejných" lidí. Právě tato odměna zdánlivé slávy dává televizním novinářům sílu ustát tlaky, které způsobuje časový stres a vztahy plné soupeřivosti. Organizace má silný všeprostupující vliv na jednotlivce, kteří jsou často ochotní jí obětovat velkou část svého života. Považují svoji práci za mimořádně významnou a obsahům televizního vysílání věnují mnohem víc pozornosti, než kdokoliv zvenčí....
This thesis is focused on the processes of motivation, selection and socialization of the media employees in Czech Television News as well as on the social structure, norms and values within the organization. The special attention is given to the people who are working as journalists. Those people - TV journalists - are the most important group of employees in every television news, others are cameramen, editors, producers or technicians. The journallists have special privileges. They are the only real decision makers and gate keepers and they are in fact creating the face of the news. The most important thing is that they are the only group of employees, who can enter the TV screen. The act of entering the TV screen is very atractive for the adepts of TV career. It gives them the oportunity of being exposed to millions of TV viewers and become somewhat more special and more famous than any "normal" person. Because of this reward of being a little bit famous, the TV journalist are often able to stand a strong pressure of time stress and relationships, which are full of rivalry. The organization has a strong pervasive effect on the individuals, who are often ready to give most of their lives to it. They consider their work very important and give much more attention to the content of TV broadcasting than any...