Reklama a gender v kulturologické perspektivě
Advertisement and gender in culturological perspective
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11990Identifikátory
SIS: 52812
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opletalová, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
16. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Pedmtem této diplomové práce je analýza reklamy jako specifického sociokulturního jevu. Zvlátní pozornost je vnována genderovým rolím en a mu v reklamách. Práci tvoí ti relativn samostatné ásti. První ást je teoretická analýza reklamy jako souásti masové komunikace, piblíení klíových reklamních pojm a exkurz do historie reklamy. Ve druhé ásti se zamuji na objasnní propojenosti reklamy a genderu a zabývám se i samotnou teoretickou analýzou reklamy z hlediska pohledu gender. Snaím se zárove rozebrat nkteré reklamní problémy týkající se etiky, morálky a jazyka pouívaného v reklamních kampaních. Rovn jsem se zamila na samotné zobrazení mu a en v souasné reklamní kultue, jakými stereotypy se nejastji ídí a jaké mohou být pravdpodobné trendy a smry v dalím vývoji. Poslední kapitola je vnována praktické analýze reklamy prezentované na pouliních billboardech a citylightech. Souástí výzkumu jsou rozhovory s pedstaviteli nkolika eských reklamních agentur, kterým jsem poloila sérii otázek. Poslední ást této kapitoly je vnována praktickým ukázkám reklam z konkrétních reklamních kampaní za poslední dv desetiletí. Ústedním motivem této diplomové práce je analýza reklamy jako spolutvrce lidské identity, genderového vnímání vlastní osobnosti, ale i kulturn- sociálních konstrukt, stereotyp a pedsudk. Zvlátní pozornost je...
The subject of the dissertation thesis is the advertisement and gender and social inequality among men and women as a phenomenon of the consumer society. Special attention is paid to the definition of the gender roots, historic introduction to the gender, creating of stereotypes and biologic and cultural determinisms. Thesis is referring to gender not only as an expression for feminism but also as a phenomenon with anthropological background from perspective of advertisement and consumer influence. The work is comprised of three separate parts. In the first part that represents the theoretic exposition of the whole work I define the basic terms that create conceptual scope of the elaborated theme. Attention is mainly paid to the historic background behind the start of the advertisement, beginning of the mass media, their typologies and characteristics. In the second part, the attention is turned to the issue concerning the gender in the advertisement from the culturological perspective and in the third part towards the empiric knowledge of this issue as an important means allowing the reflection of two different genders. The work puts a special emphasis on understanding of differences between genders presented in current media. For practical reasons, the content analysis was reduced to the pilot study of...