Zobrazit minimální záznam

Autoevaluation of secondary school
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorDostál, Filip
dc.date.accessioned2017-04-05T09:30:18Z
dc.date.available2017-04-05T09:30:18Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/12003
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o zavádění procesu autoevaluace školy na gymnázia spolu s probíhající kurikulární reformou. Analýzou platné školské legislativy a závazných kurikulárních dokumentů jsme došli k závěru, že autoevaluace školy je hlavním a téměř jediným mechanizmem kontroly a zvyšování kvality a efektivity gymnaziálního vzdělávání. S touto skutečností kontrastuje okrajová pozice autoevaluace v platné legislativě a kurikulárních dokumentech. Kompilací literatury jsme vymezili a kriticky posoudili některá teoretická východiska pro autoevaluaci gymnázia, přičemž jsme je interpretovali ve světle filosofických konceptů postmoderního, pozitivistického a pragmatického; dílčí kritiku jsme vedli z neotomistických pozic. Těžiště práce spočívá v rozboru v literatuře doporučovaných fází autoevaluace. Nově jsme koncipovali fázi "předevaluační", která nabývá metaevaluačního charakteru, přestože samotné autoevaluaci předchází. Pro tuto fázi jsme zkonstruovali a na pilotním gymnáziu kurikulární reformy aplikovali dvoufázové dotazníkové šetření. V závěru jsme zkonstruovali dva nástroje autoevaluace studijních výsledků žáků gymnázia - statistickou analýzu výsledků přijímání maturantů na vysoké školy a korelační analýzu výsledků subtestů přijímacích zkoušek na gymnázium.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma work deals with the introduction of grammar schools auto-evaluation process together with the curriculum reform in progress. Analysis of school legislation in force and of binding curriculum documents led to the conclusion that schools autoevaluation is the main and almost the sole mechanism of control and quality and efficiency improvement of grammar school education. This fact contrasts markedly with the marginal position of auto-evaluation in the legislation in force and curriculum documents. Some theoretical basis for grammar schools auto-evaluation were defined and critically reviewed through compilation of literature; they were interpreted in the light of post-modern, positivist and pragmatist philosophical concepts; constituent review was based on neo-tomist positions. The focus of the work lies in analysis of auto-evaluation phases recommended in literature. What is new is a concept of "pre-evaluation" phase which assumes a metaevaluation character although preceding the evaluation itself. A two-phase questionnaire survey was devised and applied at the curriculum reform pilot grammar school for this phase. Finally, two tools for auto-evaluation of study results of grammar school students were devised - a statistical analysis of grammar school graduates results of admission to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAutoevaluace gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-01-23
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52128
dc.title.translatedAutoevaluation of secondary schoolen_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.identifier.aleph001013037
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o zavádění procesu autoevaluace školy na gymnázia spolu s probíhající kurikulární reformou. Analýzou platné školské legislativy a závazných kurikulárních dokumentů jsme došli k závěru, že autoevaluace školy je hlavním a téměř jediným mechanizmem kontroly a zvyšování kvality a efektivity gymnaziálního vzdělávání. S touto skutečností kontrastuje okrajová pozice autoevaluace v platné legislativě a kurikulárních dokumentech. Kompilací literatury jsme vymezili a kriticky posoudili některá teoretická východiska pro autoevaluaci gymnázia, přičemž jsme je interpretovali ve světle filosofických konceptů postmoderního, pozitivistického a pragmatického; dílčí kritiku jsme vedli z neotomistických pozic. Těžiště práce spočívá v rozboru v literatuře doporučovaných fází autoevaluace. Nově jsme koncipovali fázi "předevaluační", která nabývá metaevaluačního charakteru, přestože samotné autoevaluaci předchází. Pro tuto fázi jsme zkonstruovali a na pilotním gymnáziu kurikulární reformy aplikovali dvoufázové dotazníkové šetření. V závěru jsme zkonstruovali dva nástroje autoevaluace studijních výsledků žáků gymnázia - statistickou analýzu výsledků přijímání maturantů na vysoké školy a korelační analýzu výsledků subtestů přijímacích zkoušek na gymnázium.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work deals with the introduction of grammar schools auto-evaluation process together with the curriculum reform in progress. Analysis of school legislation in force and of binding curriculum documents led to the conclusion that schools autoevaluation is the main and almost the sole mechanism of control and quality and efficiency improvement of grammar school education. This fact contrasts markedly with the marginal position of auto-evaluation in the legislation in force and curriculum documents. Some theoretical basis for grammar schools auto-evaluation were defined and critically reviewed through compilation of literature; they were interpreted in the light of post-modern, positivist and pragmatist philosophical concepts; constituent review was based on neo-tomist positions. The focus of the work lies in analysis of auto-evaluation phases recommended in literature. What is new is a concept of "pre-evaluation" phase which assumes a metaevaluation character although preceding the evaluation itself. A two-phase questionnaire survey was devised and applied at the curriculum reform pilot grammar school for this phase. Finally, two tools for auto-evaluation of study results of grammar school students were devised - a statistical analysis of grammar school graduates results of admission to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010130370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV