Psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu z hlediska sociální pedagogiky
The psychosocial climate in school facilities of institucional education from the perspective of social pedagogy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12008Identifikátory
SIS: 52140
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Věra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce je se věnuje tématu psychosociální klima ve školských zařízeních pro ústavní výchovu. Na problematiku nahlížím z pohledu sociální pedagogiky. V úvodu pojednávám o přístupu k osiřelým a opuštěným dětem v průběhu dějin. Dále se věnuji charakteristice a popisu institucionálního systému ústavní výchovy ve školských zařízeních v České republice. Kapitola o aktuálních problémech ústavní výchovy upozorňuje na některé základní nedostatky v současném systému. Základním cílem práce je vymezit a osvětlit složitý fenomén psychosociálního klimatu ve vztahu k těmto zařízením. Vytváření příznivého psychosociálního je jedním ze základních předpokladů kvalitní pedagogické práce s klienty ústavních zařízení.
The dissertation is devoted to the present problem of the psychosocial climate in school facilities of instuticional care. The problem is being seen from the perspective of social pedagogy. In the introduction I deal with an accesion to unparented and unattended children in the course of human events. Further I consider characterization and description of system facilities of institucional care in the Czech Republic. The chapter about the actual problems of institucional care refers to some errors in the actual system. The basic aim of this thesis is to inscribe and demarcate the challenge phenomenon of psychosocial climate in relation to these facilities. The formation of positive psychosocial climate is one of basic premises of good pedagogical work with clients of facilities in the institucional education.