dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Svobodová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-05T09:32:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-05T09:32:04Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/12012 | |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo vytvořit návrh programu pro rozvoj efektivního učení. Po zmapování teorie jsme dospěli k závěru, že vhodnou pomoc v problematice rozvoje učebních kompetencí by mohla poskytnout určitá nabídka postupu ovlivňování učebních strategií žáka. Jako konkrétní podobu jsme zvolili dvoudenní trénink, který byl ověřen v sedmých třídách na ZŠ Praha Klánovice. Pro trénink byla stěžejní následující východiska: 1) pedagogicko psychologická diagnostika - zjednodušená forma vhodná pro práci učitele 2) úvod do psychologie učení - dětem byl poskytnut vhled (přiměřený jejich věku) do základů psychologie učení 3) plánování jako předpoklad efektivního učení - vhodné dovednosti 4) náprava nedostatků - pojmenování nevhodných učebních strategií a následné utváření nových,efektivnějších Dvoudenní trénink považujeme za přínosný ve smyslu vytvoření připravenosti žáka na další vědomé ovlivňování jeho učebních postupů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The objective of the thesis was to form the programm concept for effective learning development. After charting the theory we drew following conclusion: the sufficient help in learning competencies development could be provided by specific offer of influencing the learning strategies technique of student. As a concrete form we chose 2 - days training tested in 7. classes in Basic school Praha - Klanovice. There were following essential bases for the training: 1) pedagogical - psychological diagnostics - simplified version applicable for teacher work 2) introduction to psychology of learning - the bases of grounds of learning psychology was provided to children ( suitable to their age) 3) planing as supposal of effective learning - suitable skills 4) correction of deficiencies - designation of impropriate strategie of learning and follow-on formation of new, more effective ones. We consider the 2 - days traning to be contributing in the sense of formation student's preparedness to the next wilful influencing his learning process. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Program efektivního učení jako součást rozvoje učebních kompetencí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-01-23 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 52042 | |
dc.title.translated | Programm of effective learning as a part of learning competency development | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001013093 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce bylo vytvořit návrh programu pro rozvoj efektivního učení. Po zmapování teorie jsme dospěli k závěru, že vhodnou pomoc v problematice rozvoje učebních kompetencí by mohla poskytnout určitá nabídka postupu ovlivňování učebních strategií žáka. Jako konkrétní podobu jsme zvolili dvoudenní trénink, který byl ověřen v sedmých třídách na ZŠ Praha Klánovice. Pro trénink byla stěžejní následující východiska: 1) pedagogicko psychologická diagnostika - zjednodušená forma vhodná pro práci učitele 2) úvod do psychologie učení - dětem byl poskytnut vhled (přiměřený jejich věku) do základů psychologie učení 3) plánování jako předpoklad efektivního učení - vhodné dovednosti 4) náprava nedostatků - pojmenování nevhodných učebních strategií a následné utváření nových,efektivnějších Dvoudenní trénink považujeme za přínosný ve smyslu vytvoření připravenosti žáka na další vědomé ovlivňování jeho učebních postupů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The objective of the thesis was to form the programm concept for effective learning development. After charting the theory we drew following conclusion: the sufficient help in learning competencies development could be provided by specific offer of influencing the learning strategies technique of student. As a concrete form we chose 2 - days training tested in 7. classes in Basic school Praha - Klanovice. There were following essential bases for the training: 1) pedagogical - psychological diagnostics - simplified version applicable for teacher work 2) introduction to psychology of learning - the bases of grounds of learning psychology was provided to children ( suitable to their age) 3) planing as supposal of effective learning - suitable skills 4) correction of deficiencies - designation of impropriate strategie of learning and follow-on formation of new, more effective ones. We consider the 2 - days traning to be contributing in the sense of formation student's preparedness to the next wilful influencing his learning process. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010130930106986 | |