Zobrazit minimální záznam

Mapping the occurrence of teaching martial activities in PE at primary schools and grammar schools in Prague
dc.contributor.advisorZdobinský, Adam
dc.creatorSochor, Jakub
dc.date.accessioned2021-03-26T12:06:10Z
dc.date.available2021-03-26T12:06:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/120212
dc.description.abstractNázev: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Mapping the occurrence of teaching martial arts in physical education at primary schools, secondary schools and grammar schools in Prague. Objective: The goal of the research is to find out how education in P.E. classes reflects the recommendation of framework education programme about education of martial arts, what percentage of clasśes do martial arts take in P.E. and to describe current trends of implementing martial arts to the curriculum or discover the reasons behind not implementing from the P.E. teacher's perspective. Methods: Analysis of literature of the given topic. We chose a survey as a research instrument. Based on previously published survey, which asked about the education of martial arts at a smaller selection of schools in Moravian region (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), we created a purposeful survey. The survey was made on a platform service survio.com and distributed via e-mail to individual headmasters. They passed on the survey to P.E. teachers Results: Based on the evaluation of the survey, it was found that 75 of 84 teachers involve combat activities in P.E. classes. Of all of the questioned, 48 respondents were men and 34 women. Most of our respondents were between 31-40 years old. Most respondents teach only at E.P.A., 48 in total. Falling techniques are included by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmartial activitiesen_US
dc.subjectmartial artsen_US
dc.subjectself-defenceen_US
dc.subjectcombat sportsen_US
dc.subjectPEen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectúpolycs_CZ
dc.subjectprůpravné úpolycs_CZ
dc.subjectúpolové sportycs_CZ
dc.subjectsebeobranacs_CZ
dc.subjectRVPcs_CZ
dc.subjectŠVPcs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectdidaktika úpolůcs_CZ
dc.subjectbojové sportycs_CZ
dc.titleZjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-08-24
dc.description.departmentTechnické a úpolové sportycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId205037
dc.title.translatedMapping the occurrence of teaching martial activities in PE at primary schools and grammar schools in Pragueen_US
dc.contributor.refereePavelka, Radim
dc.identifier.aleph002380233
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Technické a úpolové sportycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Mapping the occurrence of teaching martial arts in physical education at primary schools, secondary schools and grammar schools in Prague. Objective: The goal of the research is to find out how education in P.E. classes reflects the recommendation of framework education programme about education of martial arts, what percentage of clasśes do martial arts take in P.E. and to describe current trends of implementing martial arts to the curriculum or discover the reasons behind not implementing from the P.E. teacher's perspective. Methods: Analysis of literature of the given topic. We chose a survey as a research instrument. Based on previously published survey, which asked about the education of martial arts at a smaller selection of schools in Moravian region (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), we created a purposeful survey. The survey was made on a platform service survio.com and distributed via e-mail to individual headmasters. They passed on the survey to P.E. teachers Results: Based on the evaluation of the survey, it was found that 75 of 84 teachers involve combat activities in P.E. classes. Of all of the questioned, 48 respondents were men and 34 women. Most of our respondents were between 31-40 years old. Most respondents teach only at E.P.A., 48 in total. Falling techniques are included by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Technické a úpolové sportycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantStich, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990023802330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV